bitterhalvan

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Åsa - 15 november 2011 18:29

om jag nu var av den ödmjuka typen skulle jag nog hänga kvar i kuliserna och rodna sedesamt och känna lite stolthet!! igår var det 12 personer som hittade vägen till min blogg. förutom syster yster,moster,exet och bästa eva har alltså 8 personer varit här!! jag har haft slängar av tävlingslusta -500m häck med bloggläsare som insats... mörka tankar om att slänga ut bloggen på fb för att klå alla 12 åriga "mode" bloggare med 124 besökare per timme!!! men sedan sansat mig - om folk inte inser min genihalt,kan dom fan dra åt helvete!

ödmjukhet har aldrig varit nått jag varit hårt drabbad av.

så ni intelligenta människor som har hittat hit, välkomna på min resa!

jag har gjort denna resa förut, men då satt jag i tåg 2 i nio år och böt sedan över till tåg 3. nu börjar vi närma oss sista anhalten på detta tåg! och jag håller på att börja packa ihop sakerna som jag har kära, för att i morgondimman den 24 september 2012 trippa över perrongen och borda tåg 4. det är oxå den morgonen denna blogg slutar att existera! den har gjort sitt jobb då och får vila i internet sajbern som ett stilla minne över gågna dagar....

vilka platser det tåget tar mig till vet jag inte, jag vet inte vilka människor som kommer kliva av på resans gång, eller vilka nya som stiger på.

allt jag vet är att även den resan kommer att bli skakig ibland, njutningsfull och precis så där tokroligt som livet är i sina upp och ned gångar.

eller som en mycket klok amatör filosof sa engång - man kan ju inte bara äta filé o lax man måste varva med falukorv och pulvermos för att känna skillnaden......

och ibland när livet kör om en i innerkurvan, sätter kroksben på en och dessutom sparkar på en när man redan ligger ner, och man lyckas resa på sig ,borsta bort dammet och gå framåt igen - det är då man växer som människa! det är då man kan skala bort ett lager gammal Åsa och klä sig i ett nytt vackrare lager!!  

ungarna och maken får följa med till tåg 4 , bara för att ha underhållningen bokad, så att säga!! och för att jag blir lite vackrare av att få gå vid deras sida.


  

Av Åsa - 15 november 2011 07:13

efter en väldigt skön natt på jobbet, mest på stjärten kom jag hem till dagens kaos.....

när jag dundrade in på gården i 4*4 jeepen så fick grannen tokspel, (jag skämtar inte -han har psykiska problem - skitzofreni tror jag det heter...) han drog handen i bilen och krävde att columbus skulle sluta handla i affären han handlar i och alla polaker(det vill säga mig) måste åka hem och slänga ut italienarna som håller på att ta över europa.. höga politiska spel som inträffar 6.20 en tisdagsmorgon på min gård, ser ni!! för att inte tala om att christopher columbus handlar i näraffären!!! kan nån ringa cnn!!! när jag motat ut den token och släppt loss hundarna var det dags att racersteka plättar, väcka stora grabben, tvångsmata det griniga aset och försöka mekka med den jävla kaffemaskinen, den fan åker ut genom fönstret snart!! kaffemaskinen alltså, men sonen är nästa på listan!

när grabben fått sitt sedvanliga morgonutbrott på att hans nya skor inte var knutna som han ville och detta skulle ske omedelbums,så då var det bara att kasta sig ner på knä och snöra om 2 st vinterkängor, allt för att behaga invånarna i detta hus!!

vid det här laget är jag redan sen med att väcka prinsessorna, som glatt deklarerar -att i dag är det skolfoto!!! fanfanfanfan, inga kläder som passar, snabbvarva igång strykjärnet, illvrål från nedre regionerna - den lilla fan hade " tappat" en hammare på den store fans knä!!! skita i och stryka, rusa ner och isa  bulan och trycka i ungen smärtstillande.

medans vi satt där på golvet i all morgonröra kommer lilla hunden förbigående med en jävla mus i käften!!

panikkasta ut den äckliga och mycket döda musen samtidigt som jag förmanar tjejerna att inte berätta för fröken att "l" drog en hammare i benet på "m" medans mamma var upptagen med att kasta ut döda musar. allt detta kan så lätt missuppfattas..

jag menar skulle ni skicka era barn att leka med mina barn hemma hos mig? just det!!

tala är silver tiga är guld + att dom blir mutade med tiggodis om dom håller sin tunga i styr! denna morgon kan allvarligt skada min "a - mamma" status!!!

men nu är alla på rätt plats på rätt tid, jag har lyckats kränga ur ett par droppar kaffe ur maskinen, som vanligt ljumet - men det duger att skölja ner blodtryckspillren med!  sov gott sverige!!!


Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards