bitterhalvan

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Åsa - 16 november 2011 07:29

snart kommer den, den efterlängtade belgiska uppfinningen. den brukar komma någonstans mellan 1dec och 31januari, och kallas för den 13 månaden..... ända stället i världen där man får mer än en månadslön bara för att man masat sig till jobbet i ett år...

det blir som en riktigt jävla god julklapp från våra arbetsgivare när vi löser in checken..

eller som broder tuck i robin hood - skatteåterbäringen har äntligen anlänt!!!

jag tackar och tar imot, dumt att klaga när det går åt detta hållet ,annars brukar det ju vara att betala,betala,betala...

det bästa av allt så har mannen som tillhör den slipsbärande skara av tjänstemän mycket mindre 13 :de månad än vad jag som arbetare har!!!  rättvisa är skapad!!!

men tror ni att jag kommer se dessa otroliga summor???? nej då!!! då är den bittra mannen snabbare än fan själv.jag hör honom redan - dom skall sparas!!! och sedan in med dom på den otäcka banken där dom bara ligger utan ränta eller nått!!

har även hört och förstått att det skall till och bli ny motorcykel för maken, han började "värma upp mig" för tanken redan i sommras. - men gumman min gammla häck kommer inte gå med så mycket längre!! ( jomenvisst - 4år är en hiskelig lång tid för en mc)

ja, men jag litar inte på bågen längre, det är nått som låter ( motorn kanske?) och iallafall vill jag ha (notera likheten mellan gifta män och 3 åriga barn i trots åldern) den nya bmw:n !! ( ja, gud ja!! skulle vara dumt att satsa på en billigare japanare, kvalitet skall det vara!!!!!)  !!

men innan det kommer in en ny mc på gården skall det stå en sådan där härligt ny handväska i min handväskegarderob!!!!!!! får väldigt gärna var en louis vuitton - den svarta utan fåniga märken på,( har laggt katalogen strategiskt vid mannens sida av sängen!!!) annars kommer det bli en väldigt sexlös jul i belgien!!!


Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards