bitterhalvan

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Åsa - 6 november 2011 13:20

igår var slappe dag, kan lägga in det nu när man är dubbelarbetande moder... (det känns härligt att skriva det, fast jag ännu inte änns har börjat) igentligen skulle det lagstiftas om lediga dagar för hemmafruar, det är förskäckligt att dessa hårt navelluddspillande människor inte har vare sig lagstiftade raster eller lediga dagar. man får skynda att trycka i sig en macka mellan  home and away och oprah!!! förstå vad sådan stress gör med matsmältningen.... och vad är det för trams att vi förväntas att stiga upp varje morgon och göra frukost??? det skulle facket aldrig godta i industrierna i sverige eller belgien... igentligen känner jag mig lite utelämnad ur samhällets kastsystem , gå och jobba - annars får du aldrig ha en ledig dag eller sovmorgon igen!!! men va, så kan man ju inte bara ha det, ju!!!! vetja om det finns tillräckligt med hemmafruar för att gå till val med slogan - vi jobbar bara 38 timmars vecka!!! vi kräver en vecka på canarie holmarna!!! ingen sovmorgon - inget sex!!! gud, jag ser mig redan sassa runt i rosenbad och ta beslut och bli kallad fru premiärminister. om jag ser till att sköta detta snyggt,kan jag kanske komma upp i samma status som nelson mandela... jag offrade mig, satt i fängelse ( nåja, jag satt ju hemma, men det är ganska lika) och sedan skred jag till motattack och befriade alla hemmafruar från , ja, vad??  kanske skall lägga ner det, men medge att tanken är bra med lagstiftning för hemmafruar!!! min bittre skulle genast lagstifta om att hemmafruarna bara får ha 1 timmes tv tittande och 1 timmes bloggande.. om dagen, så tur att han inte är premiärminister i Belgien!!! 

men men imorgon skall man ju tillhöra de arbetandes skara igen, så då skiter väll jag i hur hemmafruarna har det!! var och en för sig och slåss för sitt det är ända vägen för att kunna upprätthålla ett segraderat samhälle!!!! för tänk vad otäckt det skulle bli om alla började bry sig om varandra, bara tanken ger mig gåshud!!

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards