bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

braiga spännande saker

Av Åsa - 24 januari 2012 07:08

just nu händer det kuliga, braiga saker här. så bra att jag får nypa mig lite i armen och jag vågar inte riktigt prata om det för att man liksom är rädd för att vakna om man pratar högt om det.

maken är så glad över sin motorcykel men det verkar som om det tänker bli kallt igen här, och då vill han inte köra med den, han är rädd att rammla.... gubbar och deras älskarinnor, va? önskar att jag oxå kunnde få körförbud när det blir kallt, men nääärå, då skall det springas med ved till brasan, ungar skall köras och kläder skall likförbannat strykas, hundar skall rastas och bittra män som inte kan förstå nöjet med att ligga på soffan med ett täcke och titta på soaps och äta schoklad hela dagarna när det är kallt ute......

kompisar som är lika gammla som min make och som därför fyller 40 nästa år , gör vilda planer om att resa till new york och fira, men jag vägrar att följa med.... jag kan inte lämna mina ungar på en annan kontinent när världen står på huvudet och massor med naturkatastrofer händer var och varannan dag..... det funkar inte för mig. jag måste veta att jag kan nå mina ungar innom en dag om nått skulle hända...

tänk er själva att sitta fast i amerika och ungarna skulle vara här??? jag skulle bli tokig!!!

men , men det är vad jag säger nu - men jag tror inte att det kommer att ändras... och jag vet inte om jag vill ta med dom heller... jag älskar new york, men är det en plats för ungar??? nej.... inte i denna åldern.......

så maken får antingen åka själv, eller så stannar vi i europa och vet ni vad??? - inget ändras, var vi än sitter så blir vi 40 ändå, och vi kan inte dra tillbaka klockan , stanna tiden... så new york är ungefär för mig som balen på slottet var för askungen...

asch - vad vore väll en vecka på hotell i newyork när man kan vara hemma och slåss mot mount stryktvätts berg..... suck....

 
 
Ingen bild

moster

25 januari 2012 06:46

kan någon förklara varför gubbar alltid ska ha roligt.Jag tror banne mej inte de tänker längre än näsan räcker.jag skulle inte heller åka från mina barn,så du gör rätt Åsa.Nej ställ dom vid strykbordet å skurtrasan så kan tjejer åxå ha kul utan att behöva tänka på allt praktiskt,eller? kram

Åsa

25 januari 2012 07:56

men visst är det så, dom tänker aldrig efter... men jag ger mig aldrig!! när det var så fränt att åka till barcelona, med Axel och killarna - så åkte jag och tjejerna en helg till havet och då knorrade killarna... - men det är ju "asdyrt" att ligga 2 nätter på hotell vid havet, är det nödvändigt, när vi kan vara hemma och mysa nu när vi är hemma....
JA - det är nödvändigt att vi oxså kan göra kula saker.....

 
Ingen bild

Sigge

2 februari 2012 19:40

Tyckte jag läste om ett stort tyckande och fnysande angående jordens stundande övergång:9
Ja men män har nog inte bara selektivt hörande det har även drabbat synen,

Åsa

3 februari 2012 09:45

hiihiii......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards