bitterhalvan

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Åsa - 2 januari 2012 11:09

då var det här, då... det nya året. 2012... vad skall det föra med sig?

det vet ingen, men vi har alla förhoppningar och goda löften som ruvar där inne i vårt innre.... vi vill alla iallafall börja året med vackra tankar.

detta år 2012 - det sista året i maya folkets tideräkning. förra året var det en man som regelmatigt predikade jordens undergång och alltid hade fel ( han kunde inte räkna så bra ,var hans ursäkt) så vi får väll hoppas på att ett folk som är sedan länge utdött oxå hade discalculi.......

men om det finns någon därute i cajbern som har läst bibeln och kan komma ihåg vad som står i slutet på denna "utsökta bok", som håller 10000000.0000 tals människor fängslade i ett järngrepp bättre än någon diktator har någonsin lyckats med, så står det i slutet av tiden skall folkgrupper resa sig mot folkgrupper (det har dom alltid gjort, men det låter tankarna gå till islamska världen, där dom äntligen vågar göra sig hörda) världen skall storma och skaka och naturkatastrofer och ramper skall härska. det har vi känt av dom sista åren.... så kanske att alla vittnen under oss - äntligen kan få vila benen och sluta springa från dörr till dörr och övertyga oss vanliga dödliga om att det är kört och det är dags att byta sida.... men är det så mycket att hoppas på? enligt jehovas kommer det att återuppstå 144.000 människor som skall befolka värden igen. 144.000 av 7 billjoner???? med sådana odds skulle jag hellre ta mina chanser med lotto. men vad vet jag!!!

jag kanske inte har den den genen i mig till total underkastelse och tilltro till nått eller någon. har svårt att se varför jag skall avstå 10% till kyrkan och bli heligare av det???

jag tror jag fortsätter med mitt sätt och räcker ut händer till människor i min närhet.

ingen kan förändra hela världen - men alla kan förändra sin närvärld. se varandra och hjälpa varandra. känna varandras namn och vara en aktiv medlem i livet......

det är mitt löfte till 2012 - pay it forward!!!!!

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards