bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

bb - x-factor - idol - star academi- och nu the voice !!!

Av Åsa - 10 januari 2012 07:04

vad är det som driver människor att vilja bli kändisar? vad är det som gör att dom söker upp smärtsamma komentarer och pinsamma nederlag med falska sångröster, nakna duschscener, och varför sitter vi som klistrade framför tv:n och stimulerar tittarsiffror till den milda grad att våra barn är villiga att sälja sin själ till djävulen för att bli en endagsfluga med absolut 0 - talent, utan bara har blivit inlåsta i 3 månader och följda av små tv - kamror??? varför är utseende viktigare än sångprestationer och varför, varför sitter vi där och väntar på att deltagarna vi inte gillar skall få elaka komentarer eller flyga ur hus och dom vi gillar, tummar vi för.? skådespelare är ett seriöst yrke , eller iallafall var det det, numera verkar det som om det räcker med att vara sexig och ha rätt vulgär utstrålning för att stå på en scen. precis som kock en gång i tiden oxå prisades som ett seriöst yrke, innan hobbykockarnas era slog till. kom och ät, hobbykock, nigellas lätta kök etc.etc helst skall varje falsksjungande och vulgär big - brother deltagare efter sin övervinning öppna nån liten endags krog och ge löjliga intervjuer hur kul det är med matlagning - och det "finare köket"....

och nu är det här " den nya seriösa formulan" the voice of vlaanderen....... och det är superkul!! vi sitter varje fredag som klistrade framför tv:apparater och schockas hur mycket talent det finns att ta av!! efter alla dessa program tycker man att det borde gå i sin, men nej då...  och i detta program slipper man falsksjungare - dom som kommer till "blind auditions" kan sjunga. och jurien kan inte se dom - bara höra dom.... sedan när alla har 16 deltagare så börjar "battels" inom den egna gruppen och hälften av dessa åker ur, tills att varje team har 8 deltagare och då går dom till "live-shows"....

men ändå tycker jag att detta är lite fel. det är nått som inte ligger rätt och jag kan spy på mig själv som sitter där som klistrad framför tv:n som en jäkla katastrof -turist och bara håller tummarna för att folk skall få sina drömar krossade.......     

 
 
Ingen bild

Moster

10 januari 2012 12:51

Vi har åxå sånna tvprogram och jag sitter liksom du klistrad framför tv,n.Man är nog lite tokig iaf.Men visst tycker man synd om dom som troligen fått höra av sina vänner att de sjunger jäääätebra å så fattar de inte att de driver med dom,för det gör de ju,eller. Kram

Åsa

11 januari 2012 07:35

visst är det hemskt och se dom stå och le och inte förstå att alla skrattar åt dom... man vet inte om man skall skratta eller gråta....
men kanske vi har en katastrof-turist gen i familjen, och det är därför vi dras till dessa program!! ja, så är det!!! det är inte mitt val - utan felaktig gen...

 
Ingen bild

Sigge

10 januari 2012 12:54

Ja här är oxå the voice det nya,, men jag orkar inte med fler program om sång,,, ärligt det är bara ett sätt att känna pengar och göra pr då folk inte köper lika mycket skivor längre,, och är det inte så att den enda sanna glädjen är skadeglädjen för hur många tittar utan de smaskiga hårda kommentarerna,, jag menar de flesta som är med i voice sverige är ju redan i branchen letar bara efter en väg ut genom bruset så att de kan skapa en karriär,,
Ja O alla dessa jävla mat program,, men det är väl samma sak där £££££, för alla är ju helt besatta av mat bantning, dieter detoxing m.m

Åsa

11 januari 2012 07:32

just det detox kanske skulle vara nått!! men the voice är kul, men inte ärligt!! men livet skall inte vara ärligt!!!

 
Ingen bild

Sigge

13 januari 2012 14:07

Många detox är bara bluff,, man går ner för man tänker på vad man stoppar i munnen,,,men jag provade än som faktiskt funkade (på mig) man tog en shot aloe vera varje morgon åt som vanligt och efter än vecka kom så mycket gammal slagg ut att jag fick mellanspola två ggr stanken fyllde ett stort tvåvåningshus ärligt jag höll på att svimma av stanken, när jag väl var färdig kändes det faktiskt som man gått ner 2kg man svävade,, o vissa professorer på står ju att tex, rött kött tar upp till en månad att passera systemet,,
klart det är lite kul med voice,, o självklart är livet inte ärligt,,, bara man kan se sig själv i ögonen,,

Åsa

15 januari 2012 10:35

behöver mer info om aloe vera känner jag!!! klämde du salvan, eller finns det flytande? och detoxa så mycket känns ju inte bra.... vi bor ju i påbyggd bungalow, så jag tycker det räcker med makens skitorgeier för att jag skall känna ett drag av svimmning....

 
Ingen bild

Sigge

15 januari 2012 14:07

Aloe vera gel finns under kategorin bästsäljare på www.foreverliving.se gå in och läs lite om det,, finns säkert återförsäljare i be med,, :))

Åsa

16 januari 2012 15:48

skall inspekteras....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards