bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

gud och sånt där............

Av Åsa - 3 februari 2012 09:45

jaha, nu är hon där igen och med sina funderingar över jorden och himmlen. förhoppningar och önsknigar. förvåningar och förbannelser....

nu har det skett ett under igen i någon liten by i sydamerika, stort pådrag ända till vatikanen... detta skall utredas, bilder som blöder är inte normalt.... dom har oxå hittat en indian stam som man inte har vetat om innan, dom stackars indianerna drevs på flyckt av skogshuggarna som plöjer just deras del av regnskogen.... nu var det en missionär som tyckte synd om dom och lämnade mat och kläder(???) till dom , men det blev dom inte alls glada över och sköt ihjäl honom med en giftpil, det kan man ju faktiskt tala om, som ett under.... låt dom vara ifred, om vi inte kände till dom så varför skall vi nu hålla på och jävlas med dom nu?

men om nu gud skulle förrikta under här på jorden, varför låter han bilder blöda? låter lite vekt i mina öron!!!!! hade jag sådana krafter , då jävlar skulle ni se på under!! då skulle inte barn svälta och leva på gatan, karlar skulle inte få lov att starta krig och extrimister skulle få en egen ö (australien,kanske) och där kunde dom spränga varandra så mycket dom orkar....

vad är det då som gör att vi så gärna vill att det skall ske under??? våra rädslor ? eller behov av bekräftelse att det finns nått mer, att det spelar ingen roll hur man lever sitt liv, för att det är redan utstakat av någon annan..... eller vad är det som driver undren? kan det vara ekonomiskt? man kan ju inte förneka att det blir ett uppsving i kassan om man skulle ha sån tur att äga en blödande tavla... kolla in loudres... en liten by med miljontals besökare varje år.... det har jag bara $$$$$ att säga om.....

men vad vet jag.... jag bara fortsätter och klurar och hoppas ett under skall ske   

 
 
Ingen bild

Moster

4 februari 2012 07:29

Vi har åxå en skövlad skog här,hela skogen är borta,men ljust blev det.Bara en smal remsa kvar men inga indianer än iaf. Men jag tror åxå att vår tid är utstakad för varför tar han där uppe alltid de bästa först har de dåligt av dem eller vad.Ibl är livet konstigt.Vi har -19 grader kallt idag hu.Kram

Åsa

4 februari 2012 14:48

men hua....-19° jag stendör..... ja, det verkar inte bättre, men vi kanske får vara glada åt att kylan är ute och inte i våra hjärtan, som vissa andra ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards