bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

ivan den förskräcklige

Av Åsa - 9 januari 2012 07:17

jodå, ivan den förskräcklige drog över landet igår och levde rövare med stångjärnshammare i mitt ömma huvud!!! för att göra saken värre var vi inbjudna till svärmor på lunch och jag var tvungen att genomlida förmiddagen sittandes och leendes på en stol......sedan när jag trodde att jag klarat av dagens beprövningar och såg fram imot horisontalläge på soffan dundrar 8 vuxna med 5 barn in och vill ha fika!!! 5 barn + mina 3 ger en hiskelig ljudnivå och jag kunde inte ge mig till och gå och lägga mig fast hela jäkla kroppen skrek om nåd.... men viking som man är bet man ihop och log och skrattade , korkade upp vinare efter vinare ( men jag kunde inte få ner nått alkoholaktigt igår, då hade jag spytt) och spelade gästfru med övertygelse....

och idag så börjar skolan igen.... älskade skola som förlossar mig några timmar från hormonala uttråkade ungar som tydligen bor i ett u-land när det gäller att ha nått att göra....... dom har sina rum helt fullsmokade med saker som dom bara "måste " ha, ett lekrum fullt med skit och resten som inte får plats där rinner över och ut över resten av huset.... men dom har inget att göra och allt är tråkigt!!! fyfan för bortskämmda ungar. men nu jävlar är det slut på det och tillbaka till vardagen och studerandet!!! skall faktiskt bli skönt när dom inte har tid att vara uttråkade och läxorna börjar svämma över..... hehehehehe.....   idag skall svärmor köras till ögondoktorn, och jag tänkte kämpa lite med bestigandet av mount stryktvätt som börjar bli så hög att jag tror att jag kan behöva syrgas för den högsta piken..... så om jag inte hörs av inom några dagar kan ni skicka ut hjälpstyrkorna.   

 
 
Ingen bild

Sigge

10 januari 2012 13:25

Ja trots julen heliga löften om att inte dricka igen så började ju det nya året med en Ivan,,, men efter alexander den store känndes Ivan överkomlig..))

Åsa

11 januari 2012 07:27

nu är det vit månad som gäller för mig... inte bara huvudet far jäkligt illa, men magomfånget brer ut sig enormt med all denna alkohol konsumtion.....

 
Ingen bild

Sigge

13 januari 2012 14:12

Såg en brittisk torr komedi dokumentär där ämnet vitjanuari diskuterades vilt,, kontentan blev att gör man tvärtom och kör ändå hårdare i januari så blir ju december festandet minimalt,, o angående magomfånget så kan väl en stor skurk vara all det underbara frossandet.. Så tänk på den stackars levern,, farligt o bara gå cold turkey...

Åsa

15 januari 2012 10:31

ja, men den stackars levern behöver startkablar på morgonen för att rassla igång. såg också en dokumentär om att om levern har problem så lucktar man ruttna ägg i munnen. ett fenomen som kallas " döds andedräkten" gissa om man är nojjig på mornarna????

 
Ingen bild

sigge

15 januari 2012 14:13

Du kanske kan använda dig av det nya bilbatteriet??

Åsa

16 januari 2012 15:46

ja, annars har man betalat 2000 för ingenting!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards