bitterhalvan

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Åsa - 4 januari 2012 18:06

yes!!! vaccumet är över, total haveri denna dagen som faktiskt började skitbra. var uppe tidigt hade gjort löskokta ägg och rostade mackor( men "a - mamman" fastnade i dagens första blogg och detta ledde till mindre lösa och mer hårda ägg) till mellan tösen som skulle infinna sig på simträningen kl 08.30 kaffemaskinen gav mig till och med lite ljumet kaffe utan för mycket svordommar och hot från min sida. sedan knallar vi ut och skall starta bilen och - inget!!!!!! tvärdött!!!!!

normalt skulle jag då ha bytt bil och tagit lilla gröna faran, men eftersom maken inte får sin nya båge förrens i nästa vecka så kör maken liten grön fara till jobbet i bryssel.... så in med hysterisk unge som hatar att komma försent, ringa till garaget - utlova kastreringar om ingen kommer och fixar min bil omedelbums.  och visst komm dom men då var det redan försent och vi missade den simmträningen!!!

i all kalabalik så vaknar dom andra ungarna på fel sida och dagen börjas med gnat och tjat och sura miner, fan,fan,fan!!!

kl10.00 infinner sig lilla tjejens lekkamrat (konstigt jag kan ha svurit på att det var avtalat till kl 13.00) och genast börjar sonen bli en riktig buffel och gå runt och stödda sig och stoppa allt tjejerna ville leka med i sina kalsonger och fisa på sakerna ( måste vara någon manlig gen som finns hos varje man , uppföra sig buffligt och fisa ) 

men snabb som jag var så snodde jag sonens obevakade nya telefon stoppade den i mina trosor och fes .....  gissa vem som blev skitförbanad - men slutade reta tjejerna!!!

kan inte förstå att det finns  dom som behöver läsa handböcker över barnuppfostran, sjukt va???? det är ju faktiskt inte hjärnkirurgi   - bara ge på dom med samma metoder som dom använder mot oss!!!

nu är middagen avklarad och jag tänker faktiskt krypa ner i badet och sedan inta coma ställning framför dumburken. och imorgon - då går vi upp och provar igen och ser om vi kan få någon fason på den dagen!!!

tills dess checkar kaosmanagern ut!!! sov gott sverige!!!

Av Åsa - 4 januari 2012 06:35

det nya året rullar på lika skrämande  fort som det gammla. vart sitter nödbromsen? jag skulle villja stiga av en stund och vila skallen.......

jag kommer ihåg när jag var liten och måste vänta 3 månader mellan min födelsedag och julafton... det var enormt och olidligt långt imellan, medans tre månader idag bara flyger. vad är det igentligen som ändras som gör att vårat tidsperspektiv snurrar fortare och fortare?

kan det vara så att det faktiskt gått nån sorts devalvering i tid precis som det görs i pengar? helt plötsligt är inte en krona värd nånting och tydligen inte en timme heller. om man inte sitter i tandläkar stolen - för då är tydligen kursen för en timme = 1 =3 timmar....

jag är tidspessimist , och det har jag blivit utav erfaring med 3 barn, man hinner faaaaan ingenting av det man trodde sig hinna. men min man är tidsoptimist - han planerar alltid in 30 saker som skall och måste göras, det är på snudd odrägligt att leva med.....

ibland brukar maken och jag gå på "date" för att försöka hålla romansen och lågan levande , men jag orkar inte med det för ofta . kvällen börjas ofta med ett restaurant besök( med konstant kollande på klockan) för att äta i ilfart köra i 180 km/h till bion , kasta sig in i filmsalen just när reklamen slutat och trycka ner sig i dom sista och sämsta sätena, film slut och i racerfart till en pub - dricka några öl och sedan hem och stresssova för maken skall upp och jobba på morgonen!!! ja men säg själva - skulle ni orka detta date-andet för ofta? och då kan ni föreställa er semestrarna!!!! jag brukar behöva ha en vecka på mig för att rekuperera min sargade kropp som släpats hit och dit för att glo på allt inom så kort tid som möjligt..... dublin - jameson destelleri - guiness bryggeri - u2 hotell- känt fängelse tour - 4 st stadsvandlingar - pubrundor etc, etc etc. och detta skedde på en lång helg!!!!! upp med tuppen och sent i säng är hans motto och där imellan pressa in så mycket du bara kan!!!!

så vad tror ni? kommer inflationen i tid att minskas eller ökas år 2012. jag tycker att det börjat illavarslande men vad vet jag -jag är ju en pessimist.........

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards