bitterhalvan

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Åsa - 29 januari 2012 14:09

                

vem dog och gjorde usa världspresident?

ibland undrar jag varför världen är så rädd för usa????

varför bockar och bugar alla för denna stormakt och låter dom göra vad dom har lust med?? varför inspekteras inte deras motiv av kärnvapen arsenaler, och rymdprojekt??

i veckan som gick har jag intresserat och förvånat följt deras senaste "projekt" i nyheterna..... och jag undrar : varför gör inte någon något åt detta lands storhetsvansinne? varför slår inte nån handen i bordet och ropar : nu jävlar räcker det!!??!!

betalar inte världen massor med pengar till nato som skall agera "världspolis", varför ser vi inte nato driva ut talibaner och jaga terorister? varför tar usa på sig rollen? och varför skickar vi stödtrupper ur vårat eget lands arme?

nu har dom börjat projekt måne? år 2015 skall det bo 50 amerikaner permanent på månen, det räcker för att göra månen en stat till amerika!!!! är det inte dags att sätta stopp för detta?

en annan plan dom har är att ha en flytande arme startklar i mellanöstern -  när följande krig utbryter där finns dom "redan" på plats och kan "välja " sida och börja invaderingen av ännu ett arabiskt land.... denna flytande bas skall vara klar redan till våren och ligga i internationellt vatten och avakta nästa "härdsmälta" i mellanösten... jag tror att det blir iran, men vad vet jag? sedan har dom nästan monopoli på olja , har nån tänkt på det? jag blir mörkrädd av det faktum att ingen vågar ställa sig upp och säga: stopp!!!!!!!!


Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards