bitterhalvan

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Åsa - 3 januari 2012 18:56

vaccumet har försvunnit och kaoset inträdde utan nåd på kvällskvisten. maken kom hem med sönder biten tand , sonen gick och fick en inflamerad tånagel som krävdes doktorstillsyn, fotbad 2 ggr om dagen och antibiotika 4 ggr om dagen ( jodå, skall det vara så gör vi det ordentligt) jag började städa ut julen, eftersom det var så lungt och skönt på förmiddagen och genast besämde sig den gammla hunden för att spy ut allt han ätit dom senaste 2 veckorna på mattan, och jag är genast tillbaka till att springa mellan kriser och kaos som vanligt.

jag måste nog välja mina bloggtitlar bättre i fortsättningen. nu bara invänta svärmoderns "gallspya" när jag måste berätta att sonen inte kommer på torsdag, som vi hade bestämt utan bara flickorna. men hans kompis kunde bara komma och sova över den dagen, så det bara måste hon fatta   , eller? men å andra sidan behöver hon ju inte babysitta andras ungar och inkalla mina till att hjälpa till att stå för underhållningen...

nu skall jag försöka packa undan alla juldekorationer, utan större olyckor och skjutsa mellan tjejen till simträningen. sedan skall jag nog ta ett bad och krypa ner och självdö under dom fräscha lakanen, och gubben skulle bara våga komma med oanständiga förslag som grisar ner dom nya lakanen för då jävlar!!!!!!

men ,men en olycka kommer sällan ensam.............

Av Åsa - 3 januari 2012 12:25


jag skulle vilja börja detta nya året med en god gärning!!!!


och varna alla läsare om denna tvättkorg!!!!!  

tydligen har herr kamprad (grundare till ikea, och en ovanligt snål djävul) direktimporterat dessa tvättkorgar direkt från helvetet och dessa tvättkorgar har en atomatisk påfyllningsfunktion som ej går att stänga av. dom dyrare modellerna har tydligen en knapp som gör att familjen slänger smutstvätten i korgen, men den billigare modellen som herr kamprad har importerat från lucifers ab - saknar all sådan lux + att denna tvättkorg alltid möter mig varje morgon , totalt överfull - fast jag vet att den var tom kvällen innan.   så kära läsare - tänk 2 ggr innan ni faller för kamprads charmofensiv och tar in en av dessa jävla tunnor i era gudsfruktiga hem...............



Av Åsa - 3 januari 2012 10:52

så känns det faktiskt !!!  totalt vaccum och det är underbart. det är så lungt och stilla efter allt festande och firande att man nästan störs av plinget när ungarna får sms..... igår var jag och fixade alla papper ( belgien är 40 år efter sverige med pappers infyllningar. vet ni att dom förra året började med förenklad deklaration????) så nu är jag hemmafru igen. hurra,hurra!!!! men även hemmafruar behöver gå till doktorn ibland, och när jag känner för att ta upp arbetet "fulltime" igen (haaaahaaaaa, tror inte det hahhhaaaahaaa), så har jag sparat alla mina rättigheter och kan till och med få lite semester det året.och då krävs det att jag springer runt med papper en hel jäkla dag, (gå till lucka 4 hämta formulier c456, fyll i det och gå till lucka 5, lämna c456 och få ett bevis som behövs stämplas på en annan byrå på andra sidan byn - etc etc.....) inte bra för nerverna, men nu är det gjort, och jag ingår i de slöas skara ännu en gång.......... jag känner hur latmasken börjar hitta tillbaka och erövra gammla teritorium, och jag låter honom komma, hälsar honom välkommen som en kär gammal vän.

har hittat ett underbart gott och slött sätt att laga mat.... alla borde investera i en tajjin.... maroccansk ungsgryta för er som inte vet vad det är.... man skär grönsaker (courgett - morötter - purjolök -potatis -tomater -paprika - eller vad ni gillar) kastar dom i botten på grytan, råa - mycket grönsaker skall det vara dom krymper i ugnen!! steker en fin yta på kycklingbrösten kastar dom över alla grönsakerna och ställer grytan i ugnen i en timme!!! servera med vad ni gillar till. så saftigt gott och enkelt.... supergott att ta körsbärstomater (dela i 4 delar) finhacka en lök blanda allt i en skål salta och peppra + lite citron saft över - blanda ner finhackad persilja i och några svarta oliver och servera till..... mumma och fettfritt och nyttigt....!!!! allt detta klart på 10 min för 5 personer. man kan ha fisk, kyckling eller vad man tycker om - men kött bör man ge en liten stekyta i stekpannan först - ni vet vad äckligt det ser ut med kött som har "ångats" . ögat måste ha sitt oxå.

så ni ser .... den slöa hemmafrun har intagit sin rätta plats i hemmet igen. på rygg i soffan framför tv:n.... life is gooooooooood!!!!!  

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards