bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

totalt vaccum - fyfan vad skönt!!!!

Av Åsa - 3 januari 2012 10:52

så känns det faktiskt !!!  totalt vaccum och det är underbart. det är så lungt och stilla efter allt festande och firande att man nästan störs av plinget när ungarna får sms..... igår var jag och fixade alla papper ( belgien är 40 år efter sverige med pappers infyllningar. vet ni att dom förra året började med förenklad deklaration????) så nu är jag hemmafru igen. hurra,hurra!!!! men även hemmafruar behöver gå till doktorn ibland, och när jag känner för att ta upp arbetet "fulltime" igen (haaaahaaaaa, tror inte det hahhhaaaahaaa), så har jag sparat alla mina rättigheter och kan till och med få lite semester det året.och då krävs det att jag springer runt med papper en hel jäkla dag, (gå till lucka 4 hämta formulier c456, fyll i det och gå till lucka 5, lämna c456 och få ett bevis som behövs stämplas på en annan byrå på andra sidan byn - etc etc.....) inte bra för nerverna, men nu är det gjort, och jag ingår i de slöas skara ännu en gång.......... jag känner hur latmasken börjar hitta tillbaka och erövra gammla teritorium, och jag låter honom komma, hälsar honom välkommen som en kär gammal vän.

har hittat ett underbart gott och slött sätt att laga mat.... alla borde investera i en tajjin.... maroccansk ungsgryta för er som inte vet vad det är.... man skär grönsaker (courgett - morötter - purjolök -potatis -tomater -paprika - eller vad ni gillar) kastar dom i botten på grytan, råa - mycket grönsaker skall det vara dom krymper i ugnen!! steker en fin yta på kycklingbrösten kastar dom över alla grönsakerna och ställer grytan i ugnen i en timme!!! servera med vad ni gillar till. så saftigt gott och enkelt.... supergott att ta körsbärstomater (dela i 4 delar) finhacka en lök blanda allt i en skål salta och peppra + lite citron saft över - blanda ner finhackad persilja i och några svarta oliver och servera till..... mumma och fettfritt och nyttigt....!!!! allt detta klart på 10 min för 5 personer. man kan ha fisk, kyckling eller vad man tycker om - men kött bör man ge en liten stekyta i stekpannan först - ni vet vad äckligt det ser ut med kött som har "ångats" . ögat måste ha sitt oxå.

så ni ser .... den slöa hemmafrun har intagit sin rätta plats i hemmet igen. på rygg i soffan framför tv:n.... life is gooooooooood!!!!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards