bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

simmning och barn och konsten att släppa taget lite grann...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket vlamländska kampionskapet hon ser fram imot utan 10 dagar ungern som ingår i förberedningarna.... jag är dubbel, visst hoppas jag att hon skall ta den, hon har en chans till i april, och tränaren är halvpossitiv med orden - det ligger 60% -40% att hon tar den. med m vet man aldrig, det är en riktig liten fajtare när hon vill!!! men samtidigt vill jag ha min lilla tjej hemma. jag vill ha kontroll, kanske? svårt att lossa navelsträngen? eller kanske har jag nu insett hur fort tiden flyger, och mina bebisar som alltid varit runt mina ben nu börjar öppna vingarna och göra provflygturer ut i sina blivande liv och jag måste stanna i boet och hålla tummarna att dom skall landa oskadda ,tillbaka i boet.. tills den dagen kommer när dom landar i sitt eget bo och inte kommer tillbaka i mitt bo och under mina vingar något mer. många säger att det var så smart att få 3 barn på 2 år och 50 veckor - för då har man det gjort.... men nu betyder det att alla börjar provflyga sina vingar samtidigt och att jag som mamma går från att vara universums mittpunkt till pluto som ligger där ute längst bort och guppar i kylan... visst skall det vara så, det är ju det som man jobbar mot som förälder att skapa starka egenvisa och vackra personer som kan och vågar gå ut och ta del av världen, man måste våga tro att man gjort allt för att ge dom en stabil grund att stå på. jag förstår allt detta . men jag vill ha dom nära... jag vill kunna pussa på dom och rufsa om deras hår, jag vill äga dom...... men barn har man bara till låns!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Av Åsa - 8 februari 2012 09:31

jag lider för tillfället av totalt skrivblokage.... tydligen kan jag inte skriva när jag mår skitbra... inte änns ungarna kan få mig ur balans för tillfället. vad mår jag så bra över då? det vet jag inte själv... jag har inte änns gjort nått specie...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards