bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

trasiga batterier och telefoner i mammas trosor

Av Åsa - 4 januari 2012 18:06

yes!!! vaccumet är över, total haveri denna dagen som faktiskt började skitbra. var uppe tidigt hade gjort löskokta ägg och rostade mackor( men "a - mamman" fastnade i dagens första blogg och detta ledde till mindre lösa och mer hårda ägg) till mellan tösen som skulle infinna sig på simträningen kl 08.30 kaffemaskinen gav mig till och med lite ljumet kaffe utan för mycket svordommar och hot från min sida. sedan knallar vi ut och skall starta bilen och - inget!!!!!! tvärdött!!!!!

normalt skulle jag då ha bytt bil och tagit lilla gröna faran, men eftersom maken inte får sin nya båge förrens i nästa vecka så kör maken liten grön fara till jobbet i bryssel.... så in med hysterisk unge som hatar att komma försent, ringa till garaget - utlova kastreringar om ingen kommer och fixar min bil omedelbums.  och visst komm dom men då var det redan försent och vi missade den simmträningen!!!

i all kalabalik så vaknar dom andra ungarna på fel sida och dagen börjas med gnat och tjat och sura miner, fan,fan,fan!!!

kl10.00 infinner sig lilla tjejens lekkamrat (konstigt jag kan ha svurit på att det var avtalat till kl 13.00) och genast börjar sonen bli en riktig buffel och gå runt och stödda sig och stoppa allt tjejerna ville leka med i sina kalsonger och fisa på sakerna ( måste vara någon manlig gen som finns hos varje man , uppföra sig buffligt och fisa ) 

men snabb som jag var så snodde jag sonens obevakade nya telefon stoppade den i mina trosor och fes .....  gissa vem som blev skitförbanad - men slutade reta tjejerna!!!

kan inte förstå att det finns  dom som behöver läsa handböcker över barnuppfostran, sjukt va???? det är ju faktiskt inte hjärnkirurgi   - bara ge på dom med samma metoder som dom använder mot oss!!!

nu är middagen avklarad och jag tänker faktiskt krypa ner i badet och sedan inta coma ställning framför dumburken. och imorgon - då går vi upp och provar igen och ser om vi kan få någon fason på den dagen!!!

tills dess checkar kaosmanagern ut!!! sov gott sverige!!!

 
 
Ingen bild

Sigge

10 januari 2012 13:37

Jag hoppas det var en riktigt goding till fis,, luktar ruttet ägg sån lite halvkladdig så man måste gå och kontrollera att det inte kom med material,,,)))

Åsa

11 januari 2012 07:24

ägg vet jag inte om den luktade men den gjorde vad den skulle, fick sonen att sluta vara bufflig.... jävla mansgrisar och felaktiga gener!!!!

 
Ingen bild

Sigge

13 januari 2012 14:23

Såg nån kultur där man helt enkelt hade obstinata testosteronstinna blivande män inhuserade i ett eget hushåll där de fick gå lös på varandra tills de mognat och kunde bete sig som folk,, men på dem bara, känns som du har kreativa lösningar på det mesta.:))

Åsa

15 januari 2012 10:26

har själv tänkt på hur skönt det skulle vara att bo i ett kvinno kollektiv, och ha nån sorts kölappssystem när behovet för en man blir gällande... mycket intressant att ligga och fundera på....

 
Ingen bild

Sigge

15 januari 2012 13:50

Tror du inte det blir ett litet h-vete,, tänk dig när alla har synkat mensen och råkåtheten precis före som kommer leda till att demokratiska system som kölappar inte funkar,,

Åsa

16 januari 2012 15:47

man vet inte innan man har provat.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards