bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

inflationer och devalveringar av tiden

Av Åsa - 4 januari 2012 06:35

det nya året rullar på lika skrämande  fort som det gammla. vart sitter nödbromsen? jag skulle villja stiga av en stund och vila skallen.......

jag kommer ihåg när jag var liten och måste vänta 3 månader mellan min födelsedag och julafton... det var enormt och olidligt långt imellan, medans tre månader idag bara flyger. vad är det igentligen som ändras som gör att vårat tidsperspektiv snurrar fortare och fortare?

kan det vara så att det faktiskt gått nån sorts devalvering i tid precis som det görs i pengar? helt plötsligt är inte en krona värd nånting och tydligen inte en timme heller. om man inte sitter i tandläkar stolen - för då är tydligen kursen för en timme = 1 =3 timmar....

jag är tidspessimist , och det har jag blivit utav erfaring med 3 barn, man hinner faaaaan ingenting av det man trodde sig hinna. men min man är tidsoptimist - han planerar alltid in 30 saker som skall och måste göras, det är på snudd odrägligt att leva med.....

ibland brukar maken och jag gå på "date" för att försöka hålla romansen och lågan levande , men jag orkar inte med det för ofta . kvällen börjas ofta med ett restaurant besök( med konstant kollande på klockan) för att äta i ilfart köra i 180 km/h till bion , kasta sig in i filmsalen just när reklamen slutat och trycka ner sig i dom sista och sämsta sätena, film slut och i racerfart till en pub - dricka några öl och sedan hem och stresssova för maken skall upp och jobba på morgonen!!! ja men säg själva - skulle ni orka detta date-andet för ofta? och då kan ni föreställa er semestrarna!!!! jag brukar behöva ha en vecka på mig för att rekuperera min sargade kropp som släpats hit och dit för att glo på allt inom så kort tid som möjligt..... dublin - jameson destelleri - guiness bryggeri - u2 hotell- känt fängelse tour - 4 st stadsvandlingar - pubrundor etc, etc etc. och detta skedde på en lång helg!!!!! upp med tuppen och sent i säng är hans motto och där imellan pressa in så mycket du bara kan!!!!

så vad tror ni? kommer inflationen i tid att minskas eller ökas år 2012. jag tycker att det börjat illavarslande men vad vet jag -jag är ju en pessimist.........

 
 
Ingen bild

Moster

4 januari 2012 16:35

Ja du Åsa,du tycker tiden går för fort nu vänta du bara den kommer att gå fortare ju äldre du blir.Själv tycker jag tiden går alldeles för fort.Jag är rädd att det går för fort man vill ju va med länge än men det är ju bara att följa med tåget eller hur.Ta vara på tiden med barnen, innan du hinner blinka har de flyttat ut.Kramar till er

Åsa

4 januari 2012 18:06

alla säger det samma, men här i kaoset och berg av stryktvätt som skall bestigas och tämjas kan jag ibland ( läs ofta) se fram imot den dagen när kaos blir lugn och ro ;-) !
då skall jag packa väskan och flytta in hos dom och vara lika jävliga som dom kan vara nu!!!! sweet revenge!!!!!

 
Ingen bild

Sigge

10 januari 2012 13:47

Ja det är sjukt att det bara är jul midsommar, jul ,midsommar,, kaos men som sagt var ordning är för idioter, genier klarar även kaos,
men man får försöka bromsa lite ibland,, njuta två min av solen el en vacker blomma, eller det estetiska med en överfull tvättkorg::))))

Åsa

11 januari 2012 07:23

ja, den jävla tvättkorgen är mycket men ej estetisk... kanske borde jag försöka hitta en som kommer med inbyggd strykfunktion.... det vore nått....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards