bitterhalvan

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Åsa - 10 november 2011 18:21

gud, hur står människor ut med att dra sig till jobbet varje dag i vettlöst många år innan dom får pension? jag skulle bli tokig på att gå instängd under tickklockans och datorns press i årtionden... jag får fysiska och mentala meen bara jag tänker tanken. och sedan mår jag illa på min otacksamma natur, man får ju vara glad att man är eftertraktad arbetskraft i dessa otäcksiga tider!!! men ändå, att sitta i en fabrik och glo hela nätterna är ingen hit!!! men vad vill jag då? det är ju det jag inte vet!! igentligen har jag det bra som jag har det - jobba 2 -3 månader, sedan hemma 2 -3 månader är ju perfekt, men ändå är det nått som saknas mig!!! men vad??? vad vill jag med mitt liv??? är det inte dags att växa upp och vara en ansvarsfull vuxen mamma ( bara att skriva det gör fysiskt ont, vill inte!!!) ha en "kariärr" och bara sluta med att flumma runt och ha kul? vuxna skall väll inte ha kul, eller? hur många vuxna (förutom mig och min syster som lider av samma åkomma - vi vill bara flumma runt och peta navelludd) ser ni som spontant går runt och ler hela tiden? hur många stressade morsor tycker det är askul att deras barn har tonårsnojjor? och det är det just,tror jag!! jag vill inte bli den otäcka tickklockans slav så att jag slutar att njuta av livets små nöjen. jag vill inte vara en stressad morsa!!

jag vill leva och ha kul inte sitta fast och ha rutiner...

ja men man måste ju få in pengar säger ni då, men är det allt i livet? störst flest bäst?

så länge man har mat på bordet och kläder på kroppen (kaninvästar och mina snygga stövlar) ett varmt hus sedan räcker det väll, eller? överskottet kan man inte ta med sig när man hissar flaggan, så varför gneta ihop allt skit för att lämna efter?

nej kära läsare - lev,njut och ta vara på nuet!!! det där arbetandet hinns väll med oxå!!!

nu skall lilla tösen till simningen och jag skall ligga och pilla lite navelludd en timme, viktigt att hålla igång dom gamla rutinerna så man inte lär av sig!!!

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards