bitterhalvan

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Åsa - 13 november 2011 10:39

ännu en törstig söndag att lägga till sammlingen..... om man ser till alla år som man varit aspirerande anonym alkoholist måste jag komma upp i år av törstiga söndagar.

jag har iallafall inte ofta bakfylla utan jag blir enormt törstig bara, alltid en fördel om man är lika förtjust i öl som jag har blivit!!

bakfyllor har en ågrenhalt i sig som gör att man nästan blir rädd för dom kalla goda ölen... när man ligger där och kvider med huvudvärk och tycker synd om sig själv, sluter pakter med jävulen själv, bara man slutar må dåligt!!!

jodå, jag har haft dom - missberäkningarna som gör att man blir sängliggande hela dagen och svär att bara man blir okey igen skall man alllllldddddddrrrrrig dricka igen!!!!!!

och det är det vi skall diskutera idag!!!

jag har kommit underfund med att det beror på var man bor om man blir klassad i riskzonen för alkoholism. I sverige rynkar folk på näsan om man dricker vin varje dag till maten. medans här klassas det som helt normalt. att ta en liten genever som aperetif innan lunch, är bara nyttigt. min svärmor skulle svimma om någon påpekade att hon kanske skulle skippa sin lilla nubbe innan lunch. även doktorer rekomenderar nått glas vin omdagen - det är bara bra för blodet. och en liten nubbe är inte heller fel tycker dom.

när jag var gravid tyckte gynekologen att jag visst skulle dricka ett litet glas vin omdagen, och en liten öl är bara bra för blivande mödrar. skulle detta ske i sverige?

på bb fick alla nyförlösta mammor en mörk öl(vet ni hur starka dom är???) det är massor med nyttiga vitaminer i och det befodrar amningen... det ni,svenska alkofobier!!! här får man dricka på doktorns order!!

varför är det sådan skillnad då, från land till land? varför skulle folk tycka att jag dricker för mycket i sverige och här har jag en "normal" alkoholkonsumption? vet svenska doktorer mer än belgiska? har vi bättre värderigns normer i sverige? eller var ligger skillnaden ?varför går alkoholkonsumption hand i hand med skam i sverige?

här om någon kommer så frågar man dom om dom vill ha en öl, precis som ni ger era besökare en kopp kaffe.

igår när vi satt på puben med kompisar så betalade jag 9 euro för 4 stora starka, och 4 cola. där är en skillnad, priset på alkoholen. men det kan ju inte ha nått att göra med synen på alkohol...

hoppas att någon kan besvara dessa stoooooora frågor!!!!


Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards