bitterhalvan

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Åsa - 3 november 2011 20:56

mina navelluddspillande dagar är slut!!!! jag kom hem från simmandet och givetvis hade dom ringt från mitt jobb att dom behövde mig några veckor. jag sökte genast stöd hos mina små änglar, som genast försvann in på sina rum för att samanställa kilometerlånga önskelistor till jultomten (alias arbetande moder).... det är bara att inse jag har bärt små jävla äspingar vid min barm.... har ammat och bytit bajsblöjor på små förädare!!! kan absolut inte bli tal om vare sig plättar till frukost eller sockerkakor efter detta!!!!

nu har dom skitit i det blå skåpet!!!!! nu är det krig!!!!!

även maken såg så nöjd ut, fast han oxå bara petar navelludd hela dagarna, men han är väll iförd kostym och dessutom får hiskelit betalt för detta!!!

 men maken hade jag liksom förväntat att han skulle stråla som en sol   av nyheten, men jag hade faktiskt hoppats på medhåll av ungarna. men neeeeeeeeej , de hör arbetande mamma och ser direkt nya datorer etc.etc.etc på en av listorna hade dom till och med klämt in - att mamma får fast anställning!!! ingen fred på jorden eller avskaffande av dödstraff här inte!!! utan inför dödstraff = mamma måste gå och jobba!!!! har misslyckats totalt i min uppfostran av mina glin, bara att inse....

så måndag natt kl 22.00 skall jag stå framför dödsplatonen som kommer skjuta ihjäl några veckor av mitt liv. som tur är har dom ju vett att betala bra för tiden jag ger dom, för annars skulle det inte bli tal om att gå att jobba inte. för mindre än 4.500 kr i veckan tänker jag absolut inte missa en ända natts sömn!!!! och så har vi ju faktiskt en festdag den 11 november, nått med 1:a världskriget att göra, så man startar med en 4 dagars vecka. men innan måndagnatt har jag 3 hela dagar att göra livet till ett helvete för nära och "kära", och dom skall få känna att "den helige urmoderns" vrede är inte att leka med  !!!!  

Av Åsa - 3 november 2011 14:57

jag gjorde det!!!! just det, jag stod för min strejk och rakade varken ben eller bikinilinje fast jag var med ungarna och simmade idag!!! jag stod rak och stolt och spatserade runt i simhallen med ett litet, kolla in mig, vad befriad jag är leende på mina läppar !!! men måste erkänna att jag hade handuken runt mig mest hela tiden, men det hade ingenting med hårväxten att göra, mer min optimistiska syn på livet, jag trodde aldrig att man kunde lägga ut så mycket sedan i sommras. att kroppen kan töjas vet jag sedan mina graviditeter, men så mycket utan att vara på smällen, på så kort tid!!!  !!!

ungarna höll på att skratta ihjäl sig och mellandottern frågade lite försynt om det inte var meningen att brösten skulle vara i baddräkten??? snor -apan, den lille munviga smala apan stod och flabbade sin moder (hårt prövade moder) mitt i ansiktet!!! det skall bli straffarbete resten av lovet för henne!!! så vad göra? jo, linda in sig i handuken och smyga runt som en pedofilfluktare runt barnbassängen.....

för badkruka som jag är kan jag inte bada i dom stora bassängerna , uhhh neeeeej - där är det ju kallt, jag brukar klämma in mig mellan nyblivna mammor och deras bebbar i dom små varma bassängerna. det är mer mitt element!!! varje gång mina egna barn kommer för att kolla att jag inte har drunknat så skriker jag åt dom att försvinna så att jag kan ligga kvar och jäsa i det varma vattnet....

tydligen har min kropp anpassat sig till detta på så ett mirakulöst sätt att jag oxå ser nyförlöst ut.... kanske kan skriva en avhanling i detta ämne som facinerar mig djupt, är det gener eller miljö och utomstående faktorer som gör att barn blir som dom blir?

och om ett barn simmar mycket blir dom strömlinjeformade med stora händer och fötter? och om detta barns mamma bara ligger och jäser i barnbassängen, blir hon att se ut som en tunna då?

stora frågor vi håller på med nu, va? 

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards