bitterhalvan

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Åsa - 14 november 2011 11:24

 

igår gick det inte att hylla pappa!! men hela dagen fanns han där och spökade runt i hjärnbalken.min finaste pappa, som inte längre går ibland oss här nere, men som sitter på ett moln och vakar över oss. Mannen i bakgrunden med vit halsduk var min pappas bäste vän, dom var födda på samma dag och dom dog nästan på samma dag men med ett år i mellan. nu är dom tillsammans igen , kör motorcykel och pratar skit!! jag känner mig stolt att ha fått förmånen att växa upp med så anorlunda ,starka och genuina män!!

Av Åsa - 14 november 2011 06:25

ångest laddade måndag.. den första dagen i arbetsveckan (urk)! den avslutar den efterlängtade helgen,dom där 2 ynka dagar som vi moderna slavar skall hinna göra allt på. få iordning i hemmet,stryktvätten skall tämjas,ungar skall köras, sociala kontaker efterhållas,sömnbehovet skall tillgodoses,det skall handlas och helt plötsligt ligger vi där i sängen och det är måndagmorgon...... vart fanken tog helgen vägen??

jag har givetvis vänt runt dygnet igen och idag är kampen om att sova middag.. annars håller jag inte ihop en hel vecka.

hösten har kommit till belgien, löven faller och det är kallt på morgonkvisten. idag skall jag vara snäll och köra mina töser till skolan, men sonen får bita ihop på cykeln. stackarn. igår kväll låg jag i sängen och hade rådslag med mig själv hur fan jag skall hinna allt denna vecka? måndag har vi ingenting men idag skall jag laga massor med mat för att underlätta för veckan. tisdag har sonen fotboll och dottern simmar, onsdag har sonen fotboll och tjejerna åker skridskor, torsdag skall svärmodern till sjukhuset och jag är taxi,sonen fotboll, ena dottern simmar och andra rider +att det är kvartsamtal på skolan (när skall jag sova?) sedan kommer den underbara fredagen och då har jag bara en dotter som simmar, men jag jobbar ju 18.00-24.00 fredagar. lördagmorgon upp med tuppen och 2 tjejer som skall till konstskolan, sonen studera med pappa, sedan cyklar son och pappan en runda på ca 34 km, jag och tjejerna gör oss iordning för simmning. när pappan och sonen kommer hem från cyklingen vilar dom lite och sedan är det pubtid med social kontakt tillsammans med andra simmarföräldrar.sonen är den sista som simmar och kl är 21.00 när han är klar. då äter vi och stupar i säng för söndagen bjuder på match hos sonens fotboll, lilla tjejen simmar och stora tjejen har tävling!!!! och sedan är ångest måndagen där igen!!! nån som vill byta familj???

skall det vara så här? har alla familjer så mycket att göra? jag längtar till om 5 år när sonen får ta körkort, så han kan hjälpa till och vara chaufför!!!

hur mycket kostar en au-pair? skulle behöva ett par 3 stycken........

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards