bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

ödmjukhet? vad är det?

Av Åsa - 15 november 2011 18:29

om jag nu var av den ödmjuka typen skulle jag nog hänga kvar i kuliserna och rodna sedesamt och känna lite stolthet!! igår var det 12 personer som hittade vägen till min blogg. förutom syster yster,moster,exet och bästa eva har alltså 8 personer varit här!! jag har haft slängar av tävlingslusta -500m häck med bloggläsare som insats... mörka tankar om att slänga ut bloggen på fb för att klå alla 12 åriga "mode" bloggare med 124 besökare per timme!!! men sedan sansat mig - om folk inte inser min genihalt,kan dom fan dra åt helvete!

ödmjukhet har aldrig varit nått jag varit hårt drabbad av.

så ni intelligenta människor som har hittat hit, välkomna på min resa!

jag har gjort denna resa förut, men då satt jag i tåg 2 i nio år och böt sedan över till tåg 3. nu börjar vi närma oss sista anhalten på detta tåg! och jag håller på att börja packa ihop sakerna som jag har kära, för att i morgondimman den 24 september 2012 trippa över perrongen och borda tåg 4. det är oxå den morgonen denna blogg slutar att existera! den har gjort sitt jobb då och får vila i internet sajbern som ett stilla minne över gågna dagar....

vilka platser det tåget tar mig till vet jag inte, jag vet inte vilka människor som kommer kliva av på resans gång, eller vilka nya som stiger på.

allt jag vet är att även den resan kommer att bli skakig ibland, njutningsfull och precis så där tokroligt som livet är i sina upp och ned gångar.

eller som en mycket klok amatör filosof sa engång - man kan ju inte bara äta filé o lax man måste varva med falukorv och pulvermos för att känna skillnaden......

och ibland när livet kör om en i innerkurvan, sätter kroksben på en och dessutom sparkar på en när man redan ligger ner, och man lyckas resa på sig ,borsta bort dammet och gå framåt igen - det är då man växer som människa! det är då man kan skala bort ett lager gammal Åsa och klä sig i ett nytt vackrare lager!!  

ungarna och maken får följa med till tåg 4 , bara för att ha underhållningen bokad, så att säga!! och för att jag blir lite vackrare av att få gå vid deras sida.


  

 
 
Ingen bild

sigge

19 november 2011 10:05

Ja snart ska man ju själv tydligen byta till 3ans linje,, hade förträngt det tills konduktören kom och sa att det var dags att börja packa snart bara ett år kvar på trygga linje två, här känns det bekvämt, inbott, ansvarslöst och man kan kalla sig för ung vuxen,,men man kan ju glädja mig åt att jag fick visa leg för att köpa en triss lott 18 på dem det ni,, nja 3ans linje blir nog inte så tokig..

Åsa

19 november 2011 11:04

det var tider det, när man ännu behövde visa leg!! står alltid och önskar att set skall hända, men nu för tiden är man lycklig om dom inte frågar om pensionärskortet!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards