bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

skitzofreni,döda musar och en hammare i benet!!!!

Av Åsa - 15 november 2011 07:13

efter en väldigt skön natt på jobbet, mest på stjärten kom jag hem till dagens kaos.....

när jag dundrade in på gården i 4*4 jeepen så fick grannen tokspel, (jag skämtar inte -han har psykiska problem - skitzofreni tror jag det heter...) han drog handen i bilen och krävde att columbus skulle sluta handla i affären han handlar i och alla polaker(det vill säga mig) måste åka hem och slänga ut italienarna som håller på att ta över europa.. höga politiska spel som inträffar 6.20 en tisdagsmorgon på min gård, ser ni!! för att inte tala om att christopher columbus handlar i näraffären!!! kan nån ringa cnn!!! när jag motat ut den token och släppt loss hundarna var det dags att racersteka plättar, väcka stora grabben, tvångsmata det griniga aset och försöka mekka med den jävla kaffemaskinen, den fan åker ut genom fönstret snart!! kaffemaskinen alltså, men sonen är nästa på listan!

när grabben fått sitt sedvanliga morgonutbrott på att hans nya skor inte var knutna som han ville och detta skulle ske omedelbums,så då var det bara att kasta sig ner på knä och snöra om 2 st vinterkängor, allt för att behaga invånarna i detta hus!!

vid det här laget är jag redan sen med att väcka prinsessorna, som glatt deklarerar -att i dag är det skolfoto!!! fanfanfanfan, inga kläder som passar, snabbvarva igång strykjärnet, illvrål från nedre regionerna - den lilla fan hade " tappat" en hammare på den store fans knä!!! skita i och stryka, rusa ner och isa  bulan och trycka i ungen smärtstillande.

medans vi satt där på golvet i all morgonröra kommer lilla hunden förbigående med en jävla mus i käften!!

panikkasta ut den äckliga och mycket döda musen samtidigt som jag förmanar tjejerna att inte berätta för fröken att "l" drog en hammare i benet på "m" medans mamma var upptagen med att kasta ut döda musar. allt detta kan så lätt missuppfattas..

jag menar skulle ni skicka era barn att leka med mina barn hemma hos mig? just det!!

tala är silver tiga är guld + att dom blir mutade med tiggodis om dom håller sin tunga i styr! denna morgon kan allvarligt skada min "a - mamma" status!!!

men nu är alla på rätt plats på rätt tid, jag har lyckats kränga ur ett par droppar kaffe ur maskinen, som vanligt ljumet - men det duger att skölja ner blodtryckspillren med!  sov gott sverige!!!


 
 
mia

mia

15 november 2011 21:27

haha.. ja skratta kan du få mej göra iaf ;)
Ibland är det skönt att höra någon som har det värre än mej.
Men en sån granne skulle nog även förgylla livet lite här i östgötska ghettot ;)

http://morsanighettot.bloggplatsen.se

Åsa

16 november 2011 06:40

ahhhh, det var du, här går du under namnet morsan i ghettot....
tur att nån tycker det är kul, jag kan bli ganska trött på aset till granne, men hans morsa är värre, och hon skall vara frisk, säger dom lärda!!! jag tvivlar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards