bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

civil olydnad och bannor av chefen, ooooops

Av Åsa - 18 november 2011 07:12

tycker att jag börjar känna mig smått deprimerad, men idag kommer lönen så då brukar jag piggna till....

frågan är då - vad kommer vinna? min girighet eller navelluddspillar längtan...

inatt höll min stora trut på att ta det beslutet åt mig, men jag har en liten förmodan om att min chef är en liten rebell inerst inne och applåderar civil olydnad... men tyvärr har han oxå räknat ut hur han straffar mig bäst - med veckolånga förlängningar!! tack så jävla mycket för era tumhållanden, det hjälpte ju jävligt mycket!!

vi hade möte på jobbet och den store basen var där och pratade ner till oss ,visade diagram och svängde sig med ord han inte tror att arbetare förstår. prisade både adam smith (utan att ge utlägg för vem det är ) och taylor ( samma visa där) som gjort det möjligt för vårat företag att ge ut enorma bonusar till sina arbetare årligt!!

jag lovar jag bet ihop munen så hårt jag kunde men sen exploderade jag och viskade halvhögt -adam smith är en hyllad man i usa kanske, kapitalistiskt exploatering av arbetarna genom att  konsekvent ta mervärdet av arbetarnas arbete kallar jag inte en hjälte.

ooooops, var det verkligen jag? varför tänker jag aldrig efter!!! varför har jag en mun som aldrig lyder och som producerar grodor efter grodor. och varför har jag någonsin läst karl marx!!!! och var har denna mening legad gömd? jag som inte änns kan komma ihåg om och vad jag åt igår!!!

efter mötet - direkt in på basens kontor med bannor som följd, och att jag skall defenitivt börja tänka efter om jag verkligen vill jobba hos dom, blablabla jag stod tyst och tittade ångerfullt i golvet tills jag släpptes ur skammens håla!!!

 -då ropade han tillbaka mig och sa : men du, han (högsta tuppen) frågade vem du var, han var lika chockad som jag att nån kunde sådant bland våra arbetare... och du , du kommer väll nästa vecka oxå, va?. snacka om sofistikerade straff ,va?????


 
 
Ingen bild

Kary

19 november 2011 08:20

Hahhaaaa... Bra Åsa! Så ska det låtga. Om det inte var din pappa som använde din mun så har han säkert viskat orden i dina öron då du sov när du var liten :-)

Åsa

19 november 2011 08:57

men jag svär det var inte min mening att säga det!!!!
men jag blev irreterad att han bara pratade ner till oss, som om vi var mindre vetande nattväsen utan hjärna.inte roligt att vara i skammens håla sedan. då kom det minsann inga bra komentarer, då stod jag som en dräng på dagsskifte men kepsen i handen och teeeeg....

 
Ingen bild

Sigge

19 november 2011 09:51

Ja men el hur bara för att man väljer att vara en arbetare för att slippa förvandlas till en chefpsykopat är man inte något dumt jävla får som kan behandlas hur som helst, stå på dig snart kommer du läsa lusen av chefen med,

Åsa

19 november 2011 11:05

det är just det!!! deras arroganta sätt kan reta gallfeber på mig, men jag är ju bara intrim arbetare och skall ju hålla käft....

 
Ingen bild

Kary

19 november 2011 11:00

Men det är ok. Man ska ta de fighter som man kan gå segrande ur. En vacker dag kommer du säkert att markera även där. Allt har sin tid.

Åsa

19 november 2011 11:02

ja men iblan önskar man att man kan ha svar på tal alltid,även om det bara vore till trilskande tonåringar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards