bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 4 november 2011

bara en teori över äktenskap, inget att bry sig om!!!

Av Åsa - 4 november 2011 09:40

jag tror att det där med äktenskap är lite som barnuppfostran! för att bekräfta min teori skall jag dra några paralleller.

*barn som har för mycket att säga till om blir oftast omöjliga att ha att göra med!!!

*ju mer dom får ju mer dom vill ha!!!

*barn tycker om gränser och regler!! dom behöver veta vad som gäller.

*undvik onödiga diskutioner - välj dina slag!!!

*ge barnen ett område att bestämma över och ta ansvar för. (för männen oftas garaget) 

*barn behöver bli sedda och lyssnade på......

jag kan fortsätta men jag tror att jag redan fått fram punkten jag vill få er att inse. efter det blir det bara tramsigt!!!!!

alla dessa punkter passar lika bra på mänen i våra liv som barnen...... om man är gift med svensk man och har den svenska kvinnans lust att gräla, älta och behandla männen i deras liv som lobotomerade försöks djur, utan vare sig rätt till en egen vilja eller tal.....

om det är emansipation tror jag att jag avstår!!!!

men nu är det så att jag är gift med en katolik och dom har egna teorier om det där med äktenskap. jag tror inte att det finns en ända katolik med velourbyxor och damsugare i handen....

den bittre mannen brukar fnysa föraktfullt när jag berättar om den svenska idyllen där allt blir delat på och hushållsysslor faller på bådas lott!!!!! varför det, fnyser han!!! det är ju inte så att du står och ber om att få tvätta bilen, så varför skall jag då tvätta golv inne?

och jag håller med honom, där ni alla feminister!!! det trodde ni inte om mig, va?360° vändning till katolsk hemafru a'la -50 tal!!!  

maten klar, kläderna tvättade,och hushållet i stort faller på min lott. medans han gör trädgården, bilar och motorcyklar,och mycket av barnkörning .... och det är skönt... jag behöver inte ättra upp mig på att diskmaskinen inte är urplockad, eller tvätten ej är upphängd, kan ju inte gå runt och gräla med mig själv, eller?

det där med att hålla på och prata och älta allt tycker den bittre mannen är totalt av ondo... - det är så här snäckan, jag går på puben och klämmer några stora starka -du åker till dina vänninor och pratar och ältar och sedan kommer vi tillbaka hem och båda är på bra humör... det är väll mycket bättre??? och även där har han en punkt....

det finns faktiskt saker jag känner att jag inte behöver veta om min man!!! och jag är ganska säker på att han inte har lust att lyssna på hur det kliar när man har svamp i skrevet eller inväxta tånagelproblem.....

och jag måste säga att jag tycker om systemet i stort, vi funkar och har det bra - eller som mannen säger -man är ju inte siamesiska tvillingar bara för att man råkar vara gifta. du håller på med ditt , jag med mitt och må vi ändast mötas i sängen, snäckan!!! 

och ju mindre gnöl och tjat ju mer explosivt sängkammarliv   !!!

så svenska tjejer , kanske det finns en baksida av erat jämnställdhetskrav - för inte verkar ni ha så mycket bättre äktenskap i sverige fast männen både damsuger och städar!!

här blir vi behandlade som kvinnor skall- vi är ju våra männs prinsessor och deras barns moder som förtjänar respekt!!!

och ni får säga vad ni vill - att ni vill bli sedda på lika vilkor och behandlade lika som män blablabla - men jag vill inte tömma musfällan eller fixa med stopp i toaletterna!!!

och äktenskap är inte jämnställda!!! män skall vara stora starka män, och kvinnor skall vara mjuka runda kärleksfulla och tröstande kvinnor. det är därför man passar ihop. jing och jang och allt det där. till och med i homosexuella relationer är en manligare och en rundare och goare, och det kan jag bara förklara med att det skall vara så- så sluta tjata om jämnställdhetens nödvändighet i samhälle och äktenskap!!!

jag vill få dörrar öppnade och stolar utdragna. jag vill vara prinsessa till min man och känna mig omhändertagen..... jag vill absolut inte hålla på med ekonomin, och betala räkningar, jag vill bara vara kvinna - shoppa, fika med vänninor, hushållet, och älska min stora bittra katolska man.......

det kanske därför vi har mindre skilsmässor här i belgien än i sverige, det eller det faktum att vatikanen inte godtar annat än dödsfall som giltigt skäl att gå isär!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards