bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

200 meter barnafödande

Av Åsa - 2 november 2011 21:55

varför har kvinnor sådant behov av att framställa sig själva som dom mest änglaliknande varelser som någonsin vandrat denna planet? vi drar oss inte för att stå och vrålljuga över alla våra perfekta dygder.... det finns ingen hejd när vi säljer oss själva som perfektionistiska karriärstjejer med spännande hobbies som bergsklättring, maratonlopp och konstbeundrare.... och för vem? jo, andra kvinnor ???? inte att vi inte drar på när vi skall fånga livspartnern, men det är på en annan nivå.....  erkänn, inte rakar ni benen för gubben kompisar, utan för gubbens kompisars fruar, som inspekterar er med nyfikenhet för att se sprikor i fasaden. och ju mer sprikor dom hittar, ju mer glänser dom.....

inte hör vi en kvinna säga - fyfan, jag hade riktig bakfyllediarre imorse, eller - fick kasta dom nya stövlarna för dom luktar så illa av min fotsvett... eller  - fy fan vad flytningarna rinner idag då, det är bara kleggas i hela trosorna !!!!!

medans män stolt framhäver vikt och längd på sina bakfyllediarrer, stoltserar med fotsvett och snarkningar....

det börjar med att man tävlar om vem som blir först kysst , sedan vem som ligger först med någon, spelar inte någon roll vem, bara man är först.. för att avslutas -ja, när? vem som har snyggast kista när dom checkar ut?

även jag drabbades av detta fenomen när jag blev helt oförhappandes med barn, jag som inte änns var säker på att jag ville ha barn . direkt tändes tävlingsglöden , jag hade ju missat tåget om att vara först att få barn, men då satsade jag på att få flest barn på kortast tid!!! där ni tjejer - här ser ni en kvinna som inte spar på äggen!!! jag sket 3 st på 2 år och 50 veckor!!! gör om det ni, med era välplanerade liv och 3 år imellan varje barn!!!

ja, barnsligt , men så är vi tjejer.....

men nu har jag laggt ner det, för det äter så mycket energi att vara perfekt så nu provar jag med att bara vara jag och ser om det duger, med snarkningar,hår överallt, flytningar och fisar.....

dom säger att nöden är uppfinningarnas moder men jag skulle vilja säga avundjuka och missunsammhet är människans primära drivkraft, (och skvaller om man är kvinna). och den driver kvinnor till att göra vansinniga saker som att tappa oskulder bakom discotek , sätta sig i skuld för att ha större och bättre än dom andra..skära i redan vackra kroppar, och bara vilja ha mer, mest och störst....

nää tjejer börja tänk efter !!!!!! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards