bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 27 december 2011

julefrid i huset !!!!!

Av Åsa - 27 december 2011 20:43

ännu en dag i lättja avverkad. barnen sitter och äter nybakade våfflor som mannen har gjort, sonen kan inte låta bli att konstant pilla på sin nya gsm. och flickorna dansar som tokiga till nya wii spelet - faktiskt riktigt kul, man måste dansa med som dom gör på tv:n. mycket skratt blir det. har nog glömt att skriva om examens resultaten från mina små!! sonen gjorde ovanligt bra ifrån sig med 84% i medel, sitt sämsta betyg var 70% i matte. skall nog inte börja med att dra upp var han har fått den dåliga mattegenen ifrån.

morgondagen skall tydligen bjuda på simmning i äventyrsbad inne i bryssel. och jag måste erkänna att jag har "trimmat" både ben och bikinilinje. jag brast under trycket och den ofrächa känslan....... men tanken om att ligga och dra sig i varma bubbelbad lockar faktiskt inte så mycket. skulle hellre ligga hemma och fisa. men plikten kallar, hihihi..

bowlingen blir uppskjuten till fredag och torsdag drar vi en runda till luxenburg och på kvällen äta med goda vänner. sedan är denna underbara vecka slut och rutinerna kan inta sin plats i semesterfirandet. allt skall plockas undan och packas in för nästa års festfirande. vi kan återgå till den normala vardagen, utan vare sig tid eller ork att ta vara på dom små vackra sakerna i livet.

jag fick tulpaner av min svärmor på julafton, hon vet att det är min favorit blomma, men det är fel att ha dom nu, dom skall komma med våren, solen och värmen som ett hopp om en ny och underbar sommar. inte i kylan och i juletider. dom står på köksbordet och hånar min traditionella tänkesätt och jag blir förbanad när jag ser dom. inte ger man folk krokusar eller amaryllisar på midsommar, eller? men med lite tur har jag haft ihjäl dom innan nyår. och gamla traditioner kan ta plats igen......... sov gott sverige!!

 
 
Ingen bild

Kary

30 december 2011 09:44

Hej och god fortsättning på julen :-) Härligt att höra att ni haft det gott. Och en klapp på axlen till kidsen för deras kämpande med plugget!
Hoppas ni får en kul nyårsafton! Kram på er alla!

Åsa

2 januari 2012 11:09

tack det samma...... hoppas ni oxå får ett fint gott år....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards