bitterhalvan

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Åsa - 21 december 2011 18:01

jaha, då var den bra känslan borta och istället har magont inträtt som alltid sammanfaller med större utag på sparkontot.

maken var lite sen hem idag, och när han kom var han så otroligt  uppeppad att jag bara visste det utan att han sa någontig - han hade (men bara halvt om halvt,fnys!!!) varit och kollat in sin nya anvinst i bmw affären... och nu har dom sådana otroooooooliga erbjudanden, om man får tro maken så kastar dom nästan motorcyklarna på människorna!!!

men han måste bestämma sig fort ( tror han att han lurar mig? efter 17 år vet jag att den är beställd!! att berätta hemma - bara en formalitet!!! som låter bättre).

så nu skall det tas ut 70.000 skr och det gillar jag inte alls...... det är inte att jag inte unnar honom sin båge, men jag unnar mitt sparkonto  pengararna ,mera!!!

jag blir alltid kallsvettig och får magont när det skall tas pengar från sparkontot, är säker på att det är nått psykiskt! på den tiden man hade mens, fick jag ont i huvudet av tamponger - ungefär samma sak - eller?

ja,ja man kan inte ta med sig pengarna när man dör, men jag dör tryggare med att veta att det finns att ta av för dom som blir kvar.

och lite avundsjuka kanske det döljer sig också bland alla känslorna. tex - mina drömmar då? varför spenderas det inte lika mycket på dom?

vi har jobbat jävligt hårt och våra barn kommer inte sakna nått när den tiden kommer. deras studier finns det redan pengar för + en ordentligt startbidrag och förhoppningsvis kommer det att inhandlas ännu ett hus om 7 år, när detta är betalt. och då har dom alla sitt eget att börja med. och min dröm (våran) var att dra sydligare inom kanske 10 - 15 år när den yngsta är över 20 år!! men skall vi nu börja nalla på sparslantarna i denna takten som vi håller på med - kan vi dra sydligare - i 2 veckor på hotell på fucking jävla canarie holmarna! men men - den som sprattlar längst får väll se vad livet har i petto för mig!!!!!!

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards