bitterhalvan

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Åsa - 27 december 2011 20:43

ännu en dag i lättja avverkad. barnen sitter och äter nybakade våfflor som mannen har gjort, sonen kan inte låta bli att konstant pilla på sin nya gsm. och flickorna dansar som tokiga till nya wii spelet - faktiskt riktigt kul, man måste dansa med som dom gör på tv:n. mycket skratt blir det. har nog glömt att skriva om examens resultaten från mina små!! sonen gjorde ovanligt bra ifrån sig med 84% i medel, sitt sämsta betyg var 70% i matte. skall nog inte börja med att dra upp var han har fått den dåliga mattegenen ifrån.

morgondagen skall tydligen bjuda på simmning i äventyrsbad inne i bryssel. och jag måste erkänna att jag har "trimmat" både ben och bikinilinje. jag brast under trycket och den ofrächa känslan....... men tanken om att ligga och dra sig i varma bubbelbad lockar faktiskt inte så mycket. skulle hellre ligga hemma och fisa. men plikten kallar, hihihi..

bowlingen blir uppskjuten till fredag och torsdag drar vi en runda till luxenburg och på kvällen äta med goda vänner. sedan är denna underbara vecka slut och rutinerna kan inta sin plats i semesterfirandet. allt skall plockas undan och packas in för nästa års festfirande. vi kan återgå till den normala vardagen, utan vare sig tid eller ork att ta vara på dom små vackra sakerna i livet.

jag fick tulpaner av min svärmor på julafton, hon vet att det är min favorit blomma, men det är fel att ha dom nu, dom skall komma med våren, solen och värmen som ett hopp om en ny och underbar sommar. inte i kylan och i juletider. dom står på köksbordet och hånar min traditionella tänkesätt och jag blir förbanad när jag ser dom. inte ger man folk krokusar eller amaryllisar på midsommar, eller? men med lite tur har jag haft ihjäl dom innan nyår. och gamla traditioner kan ta plats igen......... sov gott sverige!!

Av Åsa - 27 december 2011 10:37

igår hade vi en myspys dag!!! ungarna var och tränade och sedan körde jag dom till heist op den berg där dom kunde välja cd-skivor för sina presentkort. sedan slöade vi i soffan och kollade toystory3, festade loss på resterna efter julafton och ungarna kollade en till film och den bittre och jag spelade darts i köket och drack massor med öl och idag har jag skitont i armen. men kul var det. det är sådant vi aldrig hinner i vanligafall och som känns så specielt när man har tid för. och ja, vi har en dart tavla i köket, ovanligt men skitkul.

idag skall vi till marknaden och kolla, kul när dom flesta är lediga, då träffar man människor som man bara ser en gång om året..

sedan skall ungarna träna och jag tror att det kan bli tals om bowling ikväll. annars får vi väll korka upp några öl och göra om dartkvällen. det gäller att njuta nu när vi kan....

nu drar vi till marknaden.... ha en bra dag alla semesterfirare, hemmafruar och annat löst folk......

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards