bitterhalvan

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Åsa - 8 december 2011 13:59

väldigt skön vecka på jobbet. mestandels på stjärten, just så som jag tycker att det skall vara om man nu skall jobba.

hela mitt hushåll är i spillror, jag hinner ingenting mer än måsten. jag springer från kris till kris men är alltid steget efter. det känns ju mindre kul, men samtidigt - jag är ingen superhjälte som kan hålla allt i styr + jobba fulltid och hjälpa till med examens tentor! det funkar inte. jag sover inte mycket som det är ( ca 5 - 6 timmar per dygn) och det får inte bli mindre.....

det är konstigt hur kroppen ställer om sig till nattjobb,den här gången hade jag det hårt att hitta rätt i sovträsket men nu har jag hittat rytmen igen så nu får det gärna bli några veckor längre.kan det vara att man blir äldre som gör att det blir svårare att anpassa kroppen till att arbeta överhuvudtaget, eller är det bara att latmasken blivit större och kräver mer slag för att överge min kropp? jag kryper ner i min älskade säng runt 09.00 och sover till 14.30 upp och förbereda middag, lite spånande på datorn och sedan hämta barnen. laga maten som förberetts och sedan iväg på sport aktiviteter för att sedan hoppa i bilen och dra till jobbet. men imorgon är det ledigt, ser jag fram imot!!! först göra min tatto och sedan dra en kall bira och mysa i soffan med ungarna. fast stora tjejen har ju simträning så det blir till att vara taxi, som vanligt!!! helgen skall spenderas mycket lungt, med hushållssysslor utan stress!! umgås med vänner och hoppas på att den bittre har lust att laga riktiga praktmåltider som skall intas med största glädje , tillsamman med en eller två flaskor rödtjut!! man skall uppskatta vad man har i livet,och det behöver inte vara så mycket mer än det, för att man skall vara så lycklig att tårna nästan krullar sig!!! lev väl sverige!!!

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards