bitterhalvan

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Åsa - 26 december 2011 11:05

då var den över. julen anno 2011. barnaögonens glittrande och önskanden är vi nu fredade för ett helt år, tills oktober 2012 när hela cirkusen börjar om. fridefull var den - julen, vi åt gott, drack mer än det skulles och paket delades ut.  juldagen drog bakfyllan anton över belgien.( precis som män ger fruntimmersnamn till stormar ger jag mansnamn till mina bakfyllor, dom jag aldrig har ,men ibland har jag missbedömningar av hur mycket alkohol det går i en liten kvinna på 1och 1/2 meter över havsnivån). 

juldagen spenderades horisontalt i soffan tittandes på gamla filmer och sedan fick vi snille rycket och gick på bio med ungarna. det var så lungt och härligt att bara få slöa och vårda anton, som drog lös med en hammare och spett inne i huvudet.

ungarna ville givetvis inte gå på bio, dom ville hellre vara hemma och pilla med dom nya sakerna dom accumelerat av tomten = arbetande modern.

maken tycker att det är fantastiskt att jag hunnit inhandla så mycket skit på så kort tid, han höll på med sina inköp ända in på julaftonsmorgon. men vad kan jag säga - vi kvinnor är vana att planera på lång sikt!!

hallå??? det har varit julafton den 24 dec i hundratals år, men maken blir alltid lika ställd när den kommer på samma datum varje år!!!! 

barnen var riktigt nöjda - dom är i apåren ( så säger man här när barnen är runt 10-15 bast) och vill ha presentkort så dom kan välja själva. maken fick en jätte pepparkvarn, en tajjin (marokkansk gryta) böcker ,wiskey och en ny motorcykel...   . men som han själv!!! påpekade så är alllllaaaaaa hans motorcykelkläder utslitna och måste därför oxå köpas nya och detta skall ske i samma bmw affär!!! så två veckor kanarieholmarna blev nu 1 vecka öland.... men suck - vad vore väll en pensionering i 50- årsåldern med ett vackert litet b&b i södra frankrike : bara maken sitter torrt på sin jävla bmw..........!!!!

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards