bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

nu jävlar börjar det likna jul.........

Av Åsa - 19 december 2011 18:57

julgardinerna uppsatta, raka klappar under julgranen,dukarna strukna och skall snart läggas på, menu'n har maken koll på, lammkronorna och st jacobsmusslorna beställda. vin , champange och annan drank finns redan hemma och jag är ute i god tid, för en gångs skull. huset är halvstädat och allt är så organiserat att nått måste bara gå åt helvete!!!

I morgon skall dom sista klapparna inhandlas och efter imorgon är det bara en tenta kvar. imorgon är det historia och sista tentan är naturvetenskap..... vi klarade det.

I helgen fick jag en tävlingsimmande dotter till, tills nu har hon bara varit aspirant men nu klarade hon provet och är stolt ägare till ett tävlingsimmarnummerr hos belgiska simmfederationen....

flickorna går i skolan tills på fredag men sonen är klar efter tentan på onsdag, sedan spännande väntan tills på fredag när resultaten får hämtas..... hoppas. hoppas. jag klarar inga omtentor för momentet och sonen behöver oxå få vila ut och bara vara hormonal....

tyvärr har ingen skymt av en speciell handväska skymtats, så det får jag nog sluta hoppas på. men det verkar vara mycket böcker under granen (kan inte hålla mig! är värre än ungarna på "skaka och klämma på alla paketen" fronten.)

men det är ju inte så noga vad man får (fnys) säger experterna (mina barn)!!! konstigt eftersom dom ger väääldigt detaljerade beskrivningar på vad dom vill ha i sina paket...???? 

imorgon skall jag gå på marken och handla och mysa med glögg och varm chockolad. bara mysa med mig själv och titta på film. tack för filmkanalen ,jävla telenet!

livet är bra gott ibland, hoppas den känslan håller ända tills 2012!!!!!

 
 
Ingen bild

Kary

20 december 2011 07:28

Hej min vän. Låter härligt att du är på g. Hoppas att ungarnas tentor går bra. Här i Landskrona är det full rulle fram till jul. Jobb till fredag förmiddag. Men även här är det pyntat och klart men skinkan är inte inhandlad ännu. Det funkar inte. Hade jag köpt den idag så hade den varit slut på lördag. Karraktär? NOT!
Ta det nu lugnt med chokladdrickat.... Huvudvärk du vet... :-)
Krama om familjen

Åsa

20 december 2011 08:00

vanlig choklad? får man huvudvärk av det?
tat lungt där och hoppas ni får en fröjderfull jul.... inga barnbarn än?

 
Ingen bild

Moster

20 december 2011 08:53

Skönt att du kommit till ro lite iaf.Jag struntar i det mesta bara tar det lugnt jul blir det ändå.Vi åker till Patrik och bara myser.Den där chokladen låter god drick den med andakt.Ha de bra Kramar från oss

Åsa

21 december 2011 17:59

det samma!! och mys msy mys!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards