bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Högpresterande barn, skitkul!!!!!!!!!

Av Åsa - 30 oktober 2011 08:42

  alla tycker det är så kul att jag har såååå duktiga barn!!!! och visst är det kul att det går bra för dom, men det finns ett pris att betala för deras framgångar på både socialt flack och ekonomiskt. Jag skall nu berätta om min son.......

När han var 5 år kom en av den bästa ungdomstränande fotbollsklubben(,en av deras fynd heter romelu lokako och såldes för 200 miljoner till en engelsk klubb), och köpte honom från våran lilla lokala fotbollsklubb. ja, inte bara honom utan även sin bästa kompis köpte dom. dom var intresserade av deras taktik dom utvecklat tillsammans. min son är ett ända muskelblock och inte rädd för fan själv, hans bästis är en liten fegis som kan springa som faan, (vilket min son hatar, springa alltså) så a gav sig in i smeten och tog bollen,passade till bästisen som sprang och gjorde mål.detta väckte deras intresse. dom fick komma till uttagningarna till klubben, hundratals förväntande pappor stod och hejade på sina små blivande proffs, 20 st fick komma till andra omgången och båda killarna var med, det var då jag insåg att dom kanske hade nått, och av 20 blev det 8 kvar som bildade Lierses u-6 national. Och båda kom med i laget...... långt senare fick vi veta att ohl oxå ville köpa dom, när en scout kom och pratade med oss, men våran lokala klubb jobbar mest med lierse, så det var dit dom såldes.

sedan a var 6 år har han tränat 4 ggr i veckan + match överallt i belgien varje helg+holland, corsica, frankrike etc,etc... vilket betyder att han inte har kunnat gå på födelsedagsfester, eller haft nära vänner utanför fotbollen, eller bara hängt i soffan som barn måste få göra ibland oxå....

han har drillats, på både fotbollsmässigt och socialt flack. ser dom en tränare från lierse måste dom gå fram och ta ihand. alla betyg tas med och visas för tränare och cordinator, är dom inte bra, straffas barnen av tränaren och studiehjälp sätts in,för vi tillhör lierse och vi toppar både fotboll, skola och artighet - är deras motto. Dom har 14 dagars stopp som dom inte tränar och alla familjer förväntas att åka på semester då. inget snack om saken.

4 ggr träning och det är 3 mil till träningen enkel väg ( räkna ut hur mycket bensinpengar det går åt till bara det!!!!!!)

medlemspriset per år 4500 ,fast dom ville ha honom!!!!!!

fotbollskor -3 vanliga par + 1 par för konstgräs =2000 svenska kronor

löpar skor - ca 700 svenska kr, för att försöka spara knän så mycket det går

varje års stage tex en vecka corsica eller spanien etc runt 2000-5000 svenska kr

räkna med a:s skola som kostar inskrivning 3000 kr och 5000 för skolresan dom åker på , och dom 20.000 svenska jag betalat för sin tågräls i munnen så inser ni att ha barn som är högpresterande inte alltid är så kul att ha........ här har dom ett ordspråk som lyder : varje barn kostar lika mycket som ett hus!!!! och jag jag kan bara kolla in min dammiga plånbok och hålla med...........

 
 
Ingen bild

Kary

30 oktober 2011 13:26

Det hr blivit samma här i Sverige. Det kostar tusentals kronor i många föreningar och då talar vi "billiga" sporter som pingis och annat. Det är helt sjukt. Och sen säger alla att men sen när dom "blir nåt" så är det återbäring. Men hur många blir något? En på tio? En på hundra? Och hur många blir som Lokako eller Zlatan? En på nundra tusen?
Nä... Att suga pengar av föräldrar till a-lagsspelarnas skyhöga löner och klubbdirektörernas gucci-klockor och armanikostymer suger. Punkt!

Åsa

30 oktober 2011 17:20

javisst, är det så. och vi hoppas inte att han blir det, bara han tycker att det är kul, och förhoppningsvis har man en kul sund hobby, är dom "farliga" tonåren lättare att ta sig igenom.......;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards