bitterhalvan

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Åsa - 20 oktober 2011 10:49

                                    UTVECKLING?

Jag är skittrött på att höra:

- Men jag kände att jag behövde utveckla mig själv, hitta mig själv och se vem jag är......

Denna utvecklande självupptäcknings fas brukar oftast innebära lägenhet i stan, låta gubben behålla huset ( under martyrskap, givetvis), barnen och hushållsdelning, ut med allt som påminner om gammalt liv och in med ny gubbe och börja om från början  

Jag förstår inte vad för utvecklande det är? 

Om man bara ville ha en ny interiör varför säger man inte det?

 Vad är det med den nya gubben som den gammla inte hade? Jag lovar - om 10 år måste du göra om samma sak när nya gubben är helt utarbetad för att betala allt, bara sitter och pillar navelludd framför sportextra ,snarkar och den mesta tid ni spenderar tillsammans ensammna är i bilen till stormarknaden för att veckohandla.

 Det ända som kommer vara annorlunda den gången du skall hitta dig själv, är att du har 2 ungar till som skall med i din nya FAS.........

Kanske det är dax att stanna upp och göra en riktig sökning efter dig själv, och inse att tiden du lägger på att drömma om den perfekta tillvaron och perfekta manen, kunde användas till att pumpa in ny energi i ett gammalt förhållande. Kanske göra nått så BANBRYTANDE som att faktiskt sätta sig ner och PRATA ÄRLIGT med sin man. Jag vet - det är lättare att blogga om problemen än att ta tag i dom. 

Näää skärpning tjejer, om ni träffar en ny man och känner att hans kuk är så mycket bättre än den som du har hemma. Om du vill kasta bort allt du har jobbat för , för lite fjärilar i magen

så säg det rent ut och försök inte få det att se bättre ut än vad det är. för då måste jag lägga till dig till listan.

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards