bitterhalvan

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Åsa - 26 oktober 2011 07:52

Och om KAOS bara är granne med gud, då har vi nog flyttat in hos honom. För vi har kaos, ialla former och färger. 

Att planera i förväg är bara till för svaga människor som inte pallar trycket....

Visst är det underbart att vakna på morgonen, släpa sig ut till köket och upptäcka att det inte finns bröd,fast alla barnen äter smörgåsar till lunch just den dagen. Snabbt göra ett överslag i huvudet, hinner jag till bagaren, eller skall jag snabb tina hamburgerbröden och försöka sälja ideen till ungarna att det blir precis som att äta hamburgare till lunch, fast kalla och med skinka istället för hamburgare........ Nä, in i bilen och rusa motorn, vilket är väldigt nyttigt om man kör disel, allt detta sker iklädd t-shirt och trosor med Uggs på fötterna, kunde varit värre, kunde ha varit foppatofflor!  Jag ser redan den bittra bagarfrun rynka på munen åt min klädsel, men hon börjar bli van, och till mitt försvar - det har varit värre, klädsel menar jag, eller brist på den.....

Hon är fullt övertygad om att jag nog heter INGA och spelar in porrfilmer hela dagarna. Att jag är svensk vet hon ju redan. Sedan kallstarta diselmotorn och gå genom ljudbarriären för att hinna hem och simultan steka plättar medans man brer det ännu varma brödet med andra handen och packar ihop lunchboxar med fötterna innan barnen skall väckas.

Efter mycket rop och hot i trappan om att det är dax att stiga upp, och även lite tårar, mestandels mina måste erkännas, kommer nästa lilla schock för systemet, 3 ungar skall ha kläder på sig och det finns inga, i garderoben, snabbt överslag hur många jeans som vart tvättade i går, och därför hänger på tork, och är pissblöta, eftersom en torktumlare inte stod högst på mannens önskelista och därför inte finns. Kommer man fram till att det nog måste finnas  nått i stryktvättshögen som dom kan ha på sig......... Efter att ha snabbstrukigt 3 jeans för att sedan få i dom frukost, tänder borstats och hår kammats ,fått upp dom på cykeln och vinkat av dom faller man skakande ihop brevid kaffemaskinen, den jävla maskinen som lovar att göra allt utom att ge en varmt kaffe tydligen........

Den mal kaffebönor, det finns massor med små rattar och andra saker som fräser och låter, men en vanlig kopp kaffe vägrar den att ge mig. Alltid när jag närmar mig aset börjar röda lampor blinka och alarm går igång. Då har maken cochat mig om att ta fram handledningen och följa instruktionerna. Handledningen som följde med denna helvetesmaskin , får bibeln att se ut som ett reklamblad! När man äntligen lyckats lokalisera felet på sidan 1044 i manualen och man har fått sin ljumna kopp kaffe som man sväljer ner tabletten mot högt blodtryck med , tittar jag runt  slagfältet som förut gick under namnet kök, klappar mig på axeln och pratar tröstande med mig själv :

- för fan Åsa, det gick ju riktigt smärtfritt denna morgon!!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards