bitterhalvan

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Åsa - 29 oktober 2011 09:19

jo men visst, det var en spännande dag igår på alla plan inte bara hur mycket mina nerver håller för!!! har länge följt min sons frövandling från skitoxe till renlighetsfreek med stora ögon. från att vara tvungen att hota ungfan till att ta ett bad,har han nästan flyttat in i badkaret, och igår var inget undantag. han hinner inte mer än in genom dörren och kasta sina tillhörigheter överallt i det välstädade hemmet innan jag hör badkarskranen skvala. Detta måste undersökas, så jag ropar honom och kräver att få lukta i armhålan, och jajamensan - den luktar urkas!!!jag döljer mina spykänslor och säger att det är nog dax att börja använda deo.. och att det är helt normalt att man börjar lukta lite äckligt när man har kommit i tonåren, det är hormonerna.. (hör ni vilken underbar a-mamma jag är?  jag rodnar över ert berömm!) det andra som kommer att hända med honom har jag tjatat om sedan han vart född, så han vet allt över spontana sädesutlösningar nattetid, till finnig och fet tonårshud....

men nu till min fråga, jag har sedan länge planerat att när mina döttrar får mens skall jag ta dom till en restaurang och äta och fira att dom har blivit kvinnor. ett litet smycke att markera denna storslagna händelse, men kan man göra det samma med en liten kille?

och vad skall man säga?

: grattis! du har äntligen blivit en slav under din penis! från denna dag kommer din penis ta alla viktiga beslut i ditt liv!!

så mycket frågor så lite svar!!!!!

Av Åsa - 29 oktober 2011 08:40

I går var jag ovanligt produktiv, fick till och med ner påskpyntet! Ja, ni läste rätt påsk pynt , det fick ge vika för det snart analkade julpyntet. Men jag har löst det väldigt enkelt för mig, vi kallar det inte påskpynt, vi säger vårpynt, det kommer upp nån gång runt mars, när det sista av julen städas ut, och sedan hänger det pyntet med till nu och nu börjar julens pyntförberedelser. Helgen Innan första dec åker julgranen ur förådet och monteras ihop av fakkunnig make. Jag har insett att detta inte är så vanligt, men det funkar för oss ( och det minskar min stress, vilket är det viktigaste). erkänn att det är jätte mysigt med gran när det är mörkt ute och med detta systemet njuter vi av den och julen i minst 2 månader, men runt februari när snödroppar och krokusar tittar upp börjar det kännas som om julen har haft sin stortid och man vill fira våren och så börjar vi om.

men iallafall kom ungarna hem från skolan runt 5 tiden och skrek och stojade om att äntligen är det lov??? maken kom lite senare och förkunnade att han tagit lite semester oxå för att ha lite quality time med barnen....... Med en panikattack i uppkomst gjorde jag som vilken annan hemmafru skulle ha gjort, korkade upp en vinare och drack ur, och det hjälpte, den där sue-ellen i dallas, hon visste vad som hjälper en sliten hemmafru,hon! I min vinomtöknade hjärna igår kväll hade jag läget lika mycket under kontroll som lasse Åberg när han skall flyga - Jag är inte rädd för lov , jag klarar att aktivera dom, jag är inte rädd för lov!!!!! men i morse kom ångesten obönhörligt igen.... mitt behagliga liv är slut för en vecka, det kan nog inte bli tal om att spendera tid här med älskaren, alla mina soaps hela förmiddagarna kommer att missas och barn skall aktiveras.... för att inte tala om bitter make!!!!

Det blir att dra igång tidiga morgon till sena kväll, annars brukar jag glassa runt och peta navelludd fram till kl.15.00 då drar jag igång allt samtidigt och ser så där lagom svettig och utarbetad ut när make och barn anländer hem, men denna vecka kommer mardrömmen bli sann - jag kommer bli slav åt min familj  !!!!!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards