bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

jag vaknade i morse, och så var den dagen förstörd!!!!!!!!!!

Av Åsa - 29 oktober 2011 08:40

I går var jag ovanligt produktiv, fick till och med ner påskpyntet! Ja, ni läste rätt påsk pynt , det fick ge vika för det snart analkade julpyntet. Men jag har löst det väldigt enkelt för mig, vi kallar det inte påskpynt, vi säger vårpynt, det kommer upp nån gång runt mars, när det sista av julen städas ut, och sedan hänger det pyntet med till nu och nu börjar julens pyntförberedelser. Helgen Innan första dec åker julgranen ur förådet och monteras ihop av fakkunnig make. Jag har insett att detta inte är så vanligt, men det funkar för oss ( och det minskar min stress, vilket är det viktigaste). erkänn att det är jätte mysigt med gran när det är mörkt ute och med detta systemet njuter vi av den och julen i minst 2 månader, men runt februari när snödroppar och krokusar tittar upp börjar det kännas som om julen har haft sin stortid och man vill fira våren och så börjar vi om.

men iallafall kom ungarna hem från skolan runt 5 tiden och skrek och stojade om att äntligen är det lov??? maken kom lite senare och förkunnade att han tagit lite semester oxå för att ha lite quality time med barnen....... Med en panikattack i uppkomst gjorde jag som vilken annan hemmafru skulle ha gjort, korkade upp en vinare och drack ur, och det hjälpte, den där sue-ellen i dallas, hon visste vad som hjälper en sliten hemmafru,hon! I min vinomtöknade hjärna igår kväll hade jag läget lika mycket under kontroll som lasse Åberg när han skall flyga - Jag är inte rädd för lov , jag klarar att aktivera dom, jag är inte rädd för lov!!!!! men i morse kom ångesten obönhörligt igen.... mitt behagliga liv är slut för en vecka, det kan nog inte bli tal om att spendera tid här med älskaren, alla mina soaps hela förmiddagarna kommer att missas och barn skall aktiveras.... för att inte tala om bitter make!!!!

Det blir att dra igång tidiga morgon till sena kväll, annars brukar jag glassa runt och peta navelludd fram till kl.15.00 då drar jag igång allt samtidigt och ser så där lagom svettig och utarbetad ut när make och barn anländer hem, men denna vecka kommer mardrömmen bli sann - jag kommer bli slav åt min familj  !!!!!!!

 
 
Ingen bild

moster

29 oktober 2011 15:44

Jag tror du skulle bli en bra och rolig författare för du skriver så man förstår.Jag får ett gott skratt av det du skriver och så vet jag att det är sant.fortsätt så,men fundera på om du inte skulle byta yrke ist.Kram Moster

Åsa

29 oktober 2011 16:57

byta yrke? mina karriärs ambitioner ligger väldigt lågt och jag trivs med mit navelludds petande vardag, men kanske kåsör skulle vara nått ;-)

 
Ingen bild

sigge

8 november 2011 13:43

Jag tror många författare petar rätt mycket navelludd,, dricker lite vin får inspiration och skriver lite,, käkar tar en promenix kollar in folk med udda beteenden, lite mera vin, studera livets filosofi, åka på "kontrollresor" för att se till att man har sina fakta rätt,, Glassigt liv, inget illa ment alla författare jag gillar ert arbete och vet att även ni sliter för brödfödan men arbetsuppgifterna känns mer roliga än att torka folk i häcken,, mitt val jag vet,, men all kan ju inte skrivandets konst,,:::)))

Åsa

8 november 2011 19:09

det tycer jag faktiskt du har!!! garvar ihjäl mig och chockas av skarpa insikter....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards