bitterhalvan

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Åsa - 21 oktober 2011 14:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Åsa - 21 oktober 2011 09:38

   HAR ALLA BLIVIT DUMMA I HUVUDET,ELLER?


Jag hörde just på dom svenska nyheterna om dom 18-åriga killarna som har blivit frikända när dom tagit foto på en full tjej i förnedrande possition...... FÖR ATT TJEJEN INTE VAR VID MEDVETANDE??!!??

Så med andra ord är det ok att stoppa GHB i unga tjejers drinkar för att sedan ha sex med dom, för tjejerna är ju inte vid medvetande? Eller fäller vi dom killarna för ( och enbart därför) narkotikabrott och inte våldtäckt?

Min bittra och katolska man flinade upp sig och kungjorde sin sikt på det hela :

- Det är en mans värld, håll dig nära mig och du är säker, snäckan!

Och hur sjukt det än är, är jag benägen att hålla med honom, fast jag inte vill. Det är tydligen en värld där bara män är välkommna. Vi kvinnor kan följa med som en jävla blintarm,( har ingen nytta, och kan lika gärna opereras bort innan den ilsknar till) Om samhället skickar ut dom signalerna, kan dom tamigfan  KISS MY ASS!!!!!!!!!



Av Åsa - 21 oktober 2011 07:48

                             1970-tals blues.......

Barn av tidigt -70 tal, det är jag. Detta underbara förflutna årtionde som jag har hemlängtan till, ganska ofta. Det där årtiondet när det var helt ok att ha sametstapeter i taket och man hade vida byxben för FöRSTA gången, och byxliningen var så hög att den kunde göra tjänst som BH oxå, inga lågt sittande jeans med buskvarning, på -70 talet, inte.

 Våra föräldrar var den första generationen som ville uppfostra sina barn utan regler och straff (eller var det bara mina föräldrar?)

Vi spelade på gatan, medans våra mödrar gjorde, vad hemmafruar gjorde på den tiden, drack kaffe och pratade skit om mammorna som jobbade, och därigenom oxå hade råd med finare bil, bättre kläder och utlandsresor. Gud, vem trodde dom att dom var?

Jantelagens högsäte -  det var nog vårat lilla brukssamhälle.

Men märkte vi barn något av det? Nej, vi levde våra liv tillsammans med kompisarna på gatan, gick i skolan och fnissade bakom arga morsors ryggar - gud, din morsa har nog MONTAN idag,hihii, när vi blev utskällda för att vi  förde för mycket oväsen, eller ätit upp hela den runda sockerkakan.( varför var sockerkakor runda när vi var små?)

Allting var så självklart då, eller var vi bara för unga för att se sprickorna i fasaderna? Om jag hade varit kvinna på -70 talet, hur hade jag sett tillbaka på den tiden då?Kanske som en trångsynt tid med få valmöjligheter för kvinnor, en självuppoffrande och drömdödande tid.

 Kvinnor i större städer hade alla möjligheter att förkovra sig, men jag menar kvinnorna i små bruksamhällen som gick i sin mammas fotspår som följt sin mammas fotspår. Innan man änns fått barn vet man hur äns liv kommer att se ut, DEPRIMERANDE.

Men inte tänkte vi på det när vi susade runt på våra begangnade cyklar och njöt av solen som alltid sken på -70 talet........

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards