bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Swiiiiiich!!!!!

Av Åsa - 24 oktober 2011 09:30

                                                  


  --------  SWIIIIIIICH!!!!!  ---------


Vad fan var det? Står man helt lungt och sorterar tvätten och så kör LIVET om en i innerkurvan.

Helt plötsligt, medans man plockar ur diskmaskinen, -----swiiiiiiiiich----- och stjärten ramlar ner 2 cm till.. ----POOOOFFF---- och brösten behöver nu tejpas runt KNÄNA för att motvärka blåmärken. SCHABOOOM----- och kinderna föll ihop så att man ser ut att ha 3 ggr så mycket skin i ansiktet än vad som borde vara lagligt. Och tydligen blir det svårare att äta oxå ju äldre man blir, för varför börjar man annars odla hamsterpåsar.......? Men nääää, varför blir det så här??!!

Varje morgon hälsar jag kärringjäveln som tittar tillbaka på mig ur spegeln med ett bittert :

- Jaha, och vem faaaaaan är du då?Och vad har du gjort med den snygga 18 åringen som bodde här  innan du flyttade in?

Mystiska saker händer med hela kroppen, visste ni att gråa hår är totalt omöjligt att få att ligga som dom morderna frisyrerna kräver.

Förr räckte det med en ordentlig natts sömn i månaden för att man skulle se presentabel ut och inte skrämma livet ur små barn och pensionärer. Nu är det kört hur man än gör, sover man en hel natt - blir man pluffsig i hela huvudet och har kuddsträck på kinderna till långt in på eftermiddagen. Sover man minimalt, vill alla vänliga själar ta en till akuten, för man ser ju ut som man skall dö, eller iallafall behöver man nog dropp för att försöka få ut ögonen ur hålorna.......

Man vet att man börjar bli gammal när reklamen innan nyheterna är viktigare än själva nyheterna.  Och jag erkänner- jag skriver upp varje ny mirakelkräms namn och var man kan köpa den.

Ju mer den lovar att den ska dra upp och spänna till, ju mer går jag in i extas...... och utlovar den dessutom en skimmrande hy- ja, då går det nästan för mig.......   

Den bittra maken tycker att det är ju bara normalt att bli äldre, men om jag retar mig så mycket så är det ju bara att beställa tid hos en plastikkirurg för att se hur mycket som kan återfås av forna glansdagar.....  Eller kanske börja med Burka   .

Men herregud vilken bitter man man har. Han tycker själv att hela burkan- ideen är bästa och framför allt det billigaste  alternativet : - för om du köper en burka behöver du ju inte änns ha mascara längre...... 

Och själv är jag skiträdd för sprutor och vassa skalpeller. Och tänk om man vaknar upp med : skägg, pucklar på ryggen,  och ett väldigt hårigt arsle........ så det lutar nog åt burkan iallafall..



 
 
Ingen bild

sigge

28 oktober 2011 11:25

Tror det finns en typ av hel kroppsstrumpa som drar åt och formar en till en barbie,, drar vi tillräckligt kan vi nog få upp utfyllnadsmaterial till kinderna,, som ny::))) men ärligt hur snyggt är det med kärringar i 70 års åldern som ser ut som sönder opererade slampor.... nej älska dig själv och alla skavanker för det är ju faktiskt skavankerna som är din historia, sonen en valk, ärren minnen från små olyckor o,s,v,,, vi duger som vi är, Kram

Åsa

28 oktober 2011 13:35

visst ska jag älska mig själv, men under burkan :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards