bitterhalvan

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Min hemliga älskare

Av Åsa - 23 oktober 2011 09:06

Nu är jag tillbaka, det var så mycket som skulle ut, som jag valt att inte dela. Men nu är det en del ute och jag kan andas lite bättre.

Jag är ju ny här och givetvis har jag surrat runt och kollat in alla kula bloggar som finns, förundrats över vilka fantastiskt smarta och vackra bloggar människor skriver. Har hittat 3 bloggar som jag följer. Men jag har kommit på mig själv med att sitta och glo i bloggarna om familjeliv???? Det var ju just det jag inte skulle göra!!!! Är så jävla trött på barnuppfostran. Och följa med på nedräkningar till nya mirakel har jag inte alls lust med.Jag har redan fött dom barn jag skall ha, hoppas jag. Och jag vill faktiskt inte läsa om hur jävla ont det gör att föda barn. Jag har redan skitit ut en vattenmelon, 3 ggr, och det känns som jag har all den information jag behöver att ha över det ämnet. Men ändå hittar jag mig själv på dessa bloggar, skall tilläggas mestadels med ett bitter igenkännande på läpparna. Eller ännu värre, ett HÅNFULLT fnys - men herregud , 10 ungar....!!!!???? Har dom ingen TV ,eller?

Jag skulle gärna vilja veta lite om sajberlenas syn på barnuppfostran, och en amatörfilosofs syn på alltmöjligt, men själv skall jag försöka hålla mig ifrån bloggarna med 15 åriga flickors graviditets problem , och koncentrera mig på att mina flickor inte behöver blogga om det när dom är 15 bast.

Och min blogg, det har blivit som min älskare   . Ingen vet att den finns, och jag är livrädd att min man skall hitta den. Jag raderar kokkies, och historia som andra kvinnor raderar sms om hemliga mötesplatser, med riktiga älskare.

Jag smyger runt och snappar åt mig tid, lite här och lite var för att lägga på min älskare, och den ger mig fjärilar i magen och frid i själen. Som KAOSMANAGER i min familj känner jag mig faktiskt berättigad till att ha min egen tillflykts ort, men lite skyldig känner jag mig ibland när jag skiter i att damsuga övervåningen och istället sitter och myser framför datorn. Men det är väll den jävla JANTELAGEN som spökar och ställer till det.   

Du skall inte tro att du är något.

Du skall inte tro att du är lika god som vi.

Du skall inte tro att du är klokare än vi.

Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.

Du skall inte tro att du vet mera än vi.

Du skall inte tro att du är förmer än vi.

Du skall inte tro att du duger till något.

Du skall inte skratta åt oss.

Du skall inte tro att några bryr sig om dig.

Du skall inte tro att du kan lära oss något.

Men bara så att ni vet, jag skall börja tro på alla ovanstående punkter men tvärtom. För jag är någon och jag är minst lika god som ni och framför allt vet jag lite om mycket och för det mesta duger jag till massor. Och jag skall se efter mig själv i förstaplats och vända ryggen åt alla surkartar, och bara fortsätta mysa med min älskare.........

 
 
Ingen bild

Lucky-Mrs-Tea

28 oktober 2011 23:36

:)

Åsa

29 oktober 2011 07:51

känns det så för dig oxå? :-)

 
Ingen bild

Sigge

12 november 2011 13:48

inget att skämmas över vi behöver alla en fristad..

Åsa

12 november 2011 15:24

mitt eden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 29 februari 2012 09:44

nu sitter jag här och suger på flera karameller, söta karameller som jag inte kan dela med er ännu. men en par nyheter kan jag medela med största nöje..... * jag har tröttnat på att vara bitter hemmafru och gick ut och skaffade mig ett fast jobb. ...

Av Åsa - 20 februari 2012 09:53

förra helgen satt jag på en simmtävling i geel med min mellandotter... hon har tagit upp jakten på limitet till vlamländska kampionskapet... vi åkte varje morgon kl 06.15 och var hemma kl 17.00 och limiten vart inte nådd.... nu är det inte så mycket ...

Av Åsa - 15 februari 2012 09:35

jag har en känsla av att en ny era bryter fram någon stans bortom nästa kurva. det skall tas stora beslut om nya framtidsplaner som känns lite otäcka men oxå kan vara en ny metod att växa som människa. jag har en tendens att över analysera och under ...

Av Åsa - 13 februari 2012 07:28

tydligen kan människor i west världen inte vara lyckliga längre... vi har allt i överflöd men vi ser det inte längre... vad är det för fel på oss? i u - länder har man inget men dom kämpar vidare och hoppas på en bättre framtid! i  i - länderna h...

Av Åsa - 12 februari 2012 19:07

vad är det för fel på helger??? jo, dom varar bara i 2 dagar!!! det är det som är fel med helgen...!!! och dom ynka 2 dagarna har tydligen bara 12 timmar på ett dygn, därför flyger dom med g -force krafter förbi. det är bara att spänna fast 6 - pun...

Presentation


Jag har gått in på mitt sista år som 30+ följ med mig på en hissnande 40 årskris, bitter äkta man, 3 uppstudsiga ungar på väg in i tonåren,alla 3 samtidigt.En Golden med seniorsproblem och en svärmor som lever enbart för att det är olagligt att skjuta hen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards